Daar ben ik weer - Reisverslag uit La Caridad, Venezuela van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit La Caridad, Venezuela van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

28 Mei 2014 | Venezuela, La Caridad

Worden jullie al moe van mij,hou vol, nog een paar dagen en dan is de Kreeft in Santiago.
Het spreekwoord zegt,de laatste loodjes...........nou dat komt wel uit,eergistern een dag van 40 km en vandaag eentje van 38km,dus het schiet op.
Gisteren de hele dag prachtig weer gehad dus weer heerlijk gewandelt,op aanraden van de hospitalero even een omweg van en uur gemaakt om naar een kerkjete kijken,eigenlijk ging het niet om het kerkje maar pm de plek waar het godshuis stond,bovenop een landtong op ong 50mtr boven d zee,wat een onbeschrijfelijk mooi uitzicht(zie de foto) dus de moeite waard.
De alberque waar ik sliep was er een van het nieuwe soort,lekker schoon ,dikke matrassen maar de WiFi was zo traag dat ik naar huis had kunnen lopen om alles van deze dag te kunnen vertellen.
Close encounter met een wild(evers)zwijn ,op een goed moment loop ik al een tijdje in mijn uppie door een bos,kom ik de hoek om ligt er in een poeltje op het pad een wild zwijn te badderen ,ik schrok mij de pokke,als het een dame betreft en er zijn jonkies dan kunnen ze lelijk gaan doen,ik denk dat we allebei geschrokken waren want voor ik het wist nam hij/zij de kuierlatten,van de schrik geen foto,wel jammer.
Vanmorgen gewekt door een onweersbui en dat betekend REGEN, van een bui tot een zeer onstuimige bui,heerlijk,ik had beloofd dat ik Mr.Poncho in de tas zou laten ,nou dat vond ie niet leuk,maar ik houdt mij aan mijn woord.
Ik zit nu in een soort van dorpshuis annex restaurant annex speelhol annex bar met knetterharde muziek gelukkig niet mijn smaak anders had ik nog wel even willen blijven,ik ga nu naar de alberque,die ligt midden in een bos dus lekker rustig.
Tot morgen.

  • 28 Mei 2014 - 17:44

    Rinske Scholten:

    Wow, wat ga je goed!!! Liefs van Frans en mij :)

  • 28 Mei 2014 - 19:00

    Liesbeth:

    En komt Ingrid nog met je meelopen de laatste dagen? Dat zal wel gezellig zijn. We lezen het wel. Moet trouwens lekker zijn zo'n everzwijntje (vooral zo'n scharrel zwijntje).
    Nou Rinus de groeten en op naar Santiago

  • 28 Mei 2014 - 19:00

    Liesbeth:

    En komt Ingrid nog met je meelopen de laatste dagen? Dat zal wel gezellig zijn. We lezen het wel. Moet trouwens lekker zijn zo'n everzwijntje (vooral zo'n scharrel zwijntje).
    Nou Rinus de groeten en op naar Santiago

  • 28 Mei 2014 - 19:48

    Nico En Ria Velthorst:

    Wat ga je goed, hou vol. Ontzettend mooi om dit zo mee te maken.

  • 28 Mei 2014 - 20:05

    Lia:

    Hey lieve Zwaag. Wat sloof je je weer uit zeg. Wauw wat een km's. Volgens mij wil je graag naar huis! Maar dan wel met een geweldige ervaring waar je op terug kunt kijken en trots op kunt zijn. Kun je later opscheppen als er kleinkinderen zijn :-) .
    Maar alle gekheid op een stokje. Super en inderdaad zijn de laatste loodjes zwaar.
    Dikke kus van je schone zus.

  • 28 Mei 2014 - 21:04

    Ron:

    Ja Rinus idd de laatste loodjes, nou dacht ik je verdeeld je krachten maar als ik dit zo lees smijt je alle advies overboord met doe het rustig aan en denk aan je lijf en ledenmaten,,, wat een conditie !!
    De meiden vonden je op de site tussen je foto's een zwerver met een baard, ik vertelde dat jij een selvie had gemaakt en na goed te kijken naar de foto was er rust in de tent want jij bent het wel.
    Gelukkig gaat alles goed en zijn we juist blij met de berichtjes , dus blijf schrijven hoor !
    Walk this way
    Laterzzzz, Ron & de meiden

  • 28 Mei 2014 - 21:57

    Monique Berlemon :

    Hé Rinus, wat een ervaring. Ik lees met plezier elke dag je blog, wat maak je een kilometers zeg! Maar dat het alweer de laatste loodjes zijn....ik dacht dat je nog wel een paar weken onderweg zou zijn. Schandalig dus dat ik nu pas iets schrijf. Ik ga straks eens je foto's bekijken, ik zag gisteren pas waar ze stonden haha. Slaap lekker vanavond en een dikke kus van je 'oude' duikmaatje.

  • 29 Mei 2014 - 00:11

    Terence:

    Hi Rinus,

    Nou, wat zegt de teller:

    2 Moffen, 2 Zwitsers, 1 oude taart, 1 hulk, 1 lange hengel, 1 inktvis, x aantal Oostblokkers, 2 Belgen, x aantal klootzakjes, 1 Canadees, 1 sportmasseur en een everzwijn.....applaus :-)

    Er valt op dit moment weinig mede te delen behalve dat het hier net zo regent als bij jou in Spanje........dus je mist niets. Morgen moet het beter worden en dan kunnen we allemaal weer normaal doen en van de zon genieten......want dat is hoog nodig en een beetje licht met warmte geeft het leven altijd een plezieriger gevoel.

    Het is alweer lekker laat met schrijven en ga zo naar bed. Morgen vroeg weer op om wederom een dag van studeren, studeren, studeren.........examen komt dichterbij. Zaterdag weer dienst bij het apenhuis :-) en momenteel geregeld richting het dieren ziekenhuis in Utrecht. Nog twee weken en dan lekker naar Londen voor een paar dagen......voel me daar altijd thuis en relaxed, ook al is het een drukke stad. Edith vind het ook heerlijk en zullen daar ook wat vaker naartoe gaan.

    Lekker slapen en tot morgen.

    Groeten T

  • 29 Mei 2014 - 10:02

    Ruud En Francis:

    Hoi lieverd, nou inderdaad de kaatste loodjes, Ingrid komt er aan, ticket geboekt dus nog 9 dagen, kanjer ben je!!! Geniet nog maar even , voor je het weet is je tocht voorbij, en dan lekker samen met ING. Xxxxxx liefs van ons

  • 29 Mei 2014 - 10:25

    Elzo:

    He Rinus,

    Leuke verhaaltjes met de ervaringen die je meemaakt. Ervaringen in gedrag van mensen die je tegenkomt, de natuur die overweldigend kan zijn. Elke dag denk ik aan je ook al reageer ik niet altijd terug in het schrijven. Ongelofelijk hoe snel de dagen voorbij gaan en dat je al zo dicht op je eindbestemming bent. jij bent ons beschermengel op de ploeg want wij hebben het zo vaak over je dat het eigenlijk religieus wordt.
    Tot gauw!
    Elzo.

  • 29 Mei 2014 - 13:49

    Bassie:

    Hou vol de laatste paar kilometertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 23200

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: