Op weg naar oviedo - Reisverslag uit Avilés, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Op weg naar oviedo - Reisverslag uit Avilés, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Op weg naar oviedo

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

24 Mei 2014 | Spanje, Avilés

Zoals gisteren gemeld vannacht in Vega geslapen in een alberque waar 16man konden slapen maar het waren er maar 6, dus Peter en ik hadden een eigen kamer ,eenmaal geïnstalleerd leek het wel een uitdragerij,overal lag wel iets en overal hing iets want als je in de regen hebt gelopen wil je de volgende dag weer iets droogs aan.
Vandaag een prachtig stuk door een bos naar Oviedo,als je een tijdje door het bos loopt en je komt geen wegwijzers tegen dan wordt je toch een beetje nerveus,want als je verkeerd loopt moet je weer terug,soms zijn de gele pijlen(flecha amarillo)moeilijk te zien ,of ze zijn verweerd of er zijn klootzakjes geweest die ze weg halen,maar meestal zijn ze goed te vinden,op de stoep of een lantarenpaal of op een verkeersbord.
Wij kwamen om 15.00 aan bij de officiële alberque maar die was nog noet open ,er waren de hele dag 2belgen met ons meegelopen en die hadden een ander adres van een Prive alberque,eerst even vragen naar de prijs,ik blijf tenslotte een hollander maar voor 12 euro met ontbijt durf ik de gok te nemen.
Het is schoon maar erg klein ,er staan 4bedden in een kamertje van nog geen 3x3, onder de douche stoot ik 84000 keer mijn ellebogen als ik mij sta te wassen en ik slaap in een kinder ledikant, ik laat jullie morgen weten hoe het was.
Morgen neem ik na 10 dagen samen lopen afscheid van Peter de Canadees en loop alleen verder over de camino norte.
Natuurlijk loop ik niet helemaal alleen ,ik kom tijdens dit wandelingetje doorlopend mensen tegen maar geen compagneros meer .
Ik zit nu in een bar/restaurant en ga de finale van de champions bekijken, natuurlijk met een servesa.
Hasta manana

  • 24 Mei 2014 - 20:30

    Jörgen:

    Hoi Rinus, geweldig wat je allemaal meemaakt. Het blijft een genot om je schrijfsels te lezen. Vanavond lekker genieten van het voetbal met de Spanjaarden. Ik wens je een gemakkelijke nacht en voor de komende dagen mucho de sol!!

  • 24 Mei 2014 - 21:59

    Rens:

    Hey Rinus,

    Weer een super verhaal onder de CL finale.
    Zit de verhalen te volgen en kan me sinds je langs de Riba de Sella bent gewandelt nu goed voorstellen in wat voor mooie omgeving je te vinden bent.
    Helaas ben je net een aantal weken te vroeg om je een prachtig Spaans feest aan te bevelen wat vanuit de Riba de Sella van dorp naar dorp trekt.
    Maar dat ter zeide, bedenk me wel dat die zo gehete (klootzakjes) in ieder geval niet door jou zijn geinstrueerd.
    Het had een grap De Kreeft zelf kunnen zijn maar jij had dat dan wel een stuk beter gedaan.
    Ook valt er de laatste dagen een puzzelstukje op zijn plek door je verhalen over het eten.
    Ik begrijp nu waarom je op je laatste werkdag de twee taarten helemaal niet wilde delen en je deze voor jezelf hield.
    Je wist uit ervaring van vorig jaar natuurlijk dat het eten af en toe weinig of niet zo lekker zou zijn en wilde vast een reserve opbouwen.
    Je had het natuurlijk gewoon kunnen zeggen, "dan hadden we je ze ook zeker gegund hoor".
    Maar ondanks dat zal je straks zeker in topconditie, met een goddelijk afgetraind lichaam, en schitterende levenservaring rijker, huiswaards keren.
    Maar verlopig is dat nog niet aan de orde, want ondanks dat je om de hoek bent (zoals je dat zo mooi omschreef) heb je nog een aantal zeer mooie tochten voor de boeg.
    Beste Rinus heel veel succes morgen en hou je haaks.

    Groetjes Rens W.

  • 24 Mei 2014 - 22:09

    Ingrid:

    Ook wij, je schoonzoon dochter en ik, kijken naar de finale.... Ja ik moet wel :-)... Dus samen delen we dezelfde maan, dezelfde zon en vanavond hetzelfde beeld op tv. Tot morgen.. Geniet daar. Liefs. Xxx

  • 25 Mei 2014 - 02:21

    Terence:

    Hi Rinus,

    Een heel kort berichtje uit een slapende Parijs, Rens heeft helemaal gelijk ivm die 'klootzakjes' :-) by the way......taart vond je wel lekker...toch. Vandaag 7 uur door Parijs gelopen, gegeten, gedronken, nog meer gelopen, nog een extra wijntje.........want vandaag was het Trapdag en morgen weer normaal. Vandaag in een parkje bij Place de La Concorde een wijntje gedronken op onze huwelijksdag en Edith's verjaardag.....en dan is Parijs een mooie plaats daarvoor. Als ik het goed heb, is Dennis de Vries vandaag of morgen getrouwd op Terschelling. Lekker slapen en tot morgen.
    T

  • 25 Mei 2014 - 14:07

    Je Moeder:

    Lieve zoon,
    Je bent waterdicht gemaakt, dus je moet tegen een buitje kunnen.
    Dertig jaar geleden was ik met de twee Fransen ook in Oviedo, nog met
    oma Dijkie in dat kleine groene Renaultje.
    Wij dus met de auto, maar jij lopen.
    Dus, vooral bewondering dat je maar doorgaat.
    Wij lezen elke dag je verslagen.
    Overigens heb je er weer een bewonderaar bij; mijn buurvrouw Agnes.
    Die heeft met haar dochter ook de camino gelopen.
    Daaaaaaag mijn dappere zoon Dodo.
    Liefs en knuffels van
    je moeder en Wim

  • 25 Mei 2014 - 14:26

    Hilga-Ann:

    Hallo Rinus,
    Weer eens n berichtje vanuit Amstelveen.
    Ik geniet van je verhalen!
    Wist je dat in 1985 ongeveer 400 pelgrims de camino liepen?
    Vandaag de dag zijn dat 400 per dag!!!
    Wel is het nu een sportief evenement geworden in plaats een geestelijke of spirituele!
    Wat is het verschil in de noordelijke route en de andere route?
    Ben weer benieuwd naar je volgende avontuur!
    Groetjes Hilga-Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 23281

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: