Een lange warme dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Een lange warme dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Een lange warme dag

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

18 Mei 2014 | Nederland, Amsterdam

Gisteren vroeg uit de veren voor een lange maar mooie dag,de camino voerde mij de hele dag door landelijk gebied ,zeer afwisselend en met leuke dorpjes aan elkaar geregen.
In een van de dorpjes werden we ingehaald door een horde gevlekte dames,deze werden naar een ander weiland gebracht hetgeen dwars door het dorp dient te gebeuren,sommige van de dames waren een ietwat eigenwijs en liepen niet de door de boer gewenste route hetgeen ik met zeer veel plezier bekeken heb,na enige tIjd kwamen de dames langs een stel stieren,deze heren lieten luid blijken ze het wel leuk zouden vinden als de dames op visite kwamen ,maar helaas ze liepen door.
De zo'n scheen de hele dag en ik liep te zweten als een otter,ik denk dat ik 6 bidons met water naar binnen gewerkt heb en bij aankomst nog 1 voor het herstel.
Onderweg kom je veel tappunten tegen en in elk dorpje is een kerkhofje waar er altijd de mogelijk is om een fles te vullen.
Op zo een dag als gisteren dan spreek ik met mijzelf af,2 uur lopen en dan een pauze,schoenen uit even rekken en strekken,iets eten en dan weer door,zo is een dag van die afstand goed door te komen .maar,evengoed bij aankomst merk je wel dat je een stukkie getippeld hebt,de voetjes gaan toch een beetje zeer doen en er dienen zich ook andere ongemakken aan ,ik vind mijzelf na een paar uur lopen zweten niet echt meer lekker ruiken ,maar in de alberque merk je daar niks van want iedereen ruikt.
Vandaag een rustdag(zondag) logisch zou cruyffie zeggen,ik blijf lekker de hele dag in SAN Vicente de la Barquera en ga morgen weer op een bergpas langs de kust opweg naar LLanes.
Even een persoonlijk berichtje voor Ton S te h.waard,stuur mij aub even via hotmail je email adres,ik moet je meedelen.
Ik ga nu de strat op lekker flaneren net als alle Spanjolen doen op zondag en ik ga naar de kerk,een kaarsje branden .
Hasta manana

  • 18 Mei 2014 - 12:13

    Lia:

    Hoi Rinus
    Heerlijk verhaal weer. Je maakt een bijzonder mooie tocht met zowel prachtige gebeurtenissen als zeer vervelende. De dames koeien leuk verhaal. Ze liepen gelukkig niet tegen een lantaarnpaal op toen ze de stieren zagen.
    Hier is het heerlijk weer. Gisteren (ja ja) 43 km gefietst naar Callandsoog. Voelde de benen wel maar moest mijn nieuwe fiets goed inrijden! Jantine heeft dezelde fiets gekocht dus we zijn samen op pad geweest. Nu voortuin even geschoffeld, maar het is te warm om langer door te gaan. Weer om lekker lui te doen.
    Geniet van je lekkere vrije dag dan kun je er morgen weer "fris" tegen aan.
    XXX je schone zus

  • 18 Mei 2014 - 14:33

    Ingrid:

    Liefje, begin weer opnieuw net een heel verhaal geschreven een druk op de knop en weg is het.... De techniek staat voor niets.
    Wij hebben het wandelen vandaag van je overgenomen :-)... Met Britt en Bobbie langs de zee gewandeld. Bob dook eerst in het binnenmeer en toen in de zee, heerlijk. Hij krabt wat minder heeft weer medicijnen gekregen. We moeten volgende week met hem naar het dierenziekenhuis voor verder onderzoek. Het lijkt hier wel hoogzomer, heerlijk. Geniet van je vrije dag!
    Luf you.

  • 18 Mei 2014 - 14:43

    Terence:

    Hi Rinus,

    Verschillende collega's vragen aan mij of je al begonnen ben met lopen en vertel hun tot nu toe jou verhalen en wat je allemaal heb meegemaakt. En iedereen zegt hetzelfde over je ontmoetingen met de Zwitsers, Hulk, Geit, Duitsers, Ouwe taart, enz.............dat is precies Rinus. Dus iedereen kent je heel goed en dat je sommige dingen ook heb verdient, na 30 jaar van boefje wezen bij de Brandweer. Vanochtend kwam ik Rene Zwering tegen op Dirk en je moet de groeten van hem hebben. Het gaat goed met hem en zelf hoeft hij ook nog maar iets minder dan 2 jaar en kan niet wachten. Hij vind het op D heel gezellig, maar is, zoals vele van ons, ook helemaal klaar met die Brandweer.......maar dat komt wel bekend bij je voor. Gisterenavond moesten we uitrukken naar rook in een woning, dicht bij D. Ter plaatste was de bewoner nogal agressief en Marco van Dijk vroeg voor de politie. Ineens 5 politievoertuigen en enkele motoragenten. Bleek het om een vuurwapen gevaarlijke persoon te gaan. De kern van het verhaal.......Met de Alarmcentrale gaat het nog steeds niet goed, want gisteren was wederom weer een bewijs, dat ze de brandweer sturen naar zo en persoon, terwijl de bevelvoerder deze informatie bij de melding al het moeten weten en dat politie gelijk mee uitrukte. Afgelopen keer ook een melding van een reanimatie, onderweg kregen we te horen dat het niet meer hoefde. terug op de kazerne kregen we de melding dat we toch maar weer moesten gaan naar de zelfde reanimatie. Argument.....politie en ambu op de ac werken niet zo goed samen.........!!!!!!!!!!. Nog 2,5 week en dan heb ik examen voor mijn studie van geschiedenis. als ik daar me klaar ben, dan heb ik de helft erop zitten (3 jaar) en dan nog 3 jaar, voordat ik helemaal klaar ben, om dan door te gaan met m'n Masters.....als ik slim genoeg ben :-) Jij zelf ben lekker bezig met lopen en dat je aandacht trok van de gevlekte dames vonden de plaatselijke stieren waarschijnlijk niet leuk......gewoon maar knipogen naar die witte motors de volgende keer. Tot en met volgende week word het hier in Nederland met temperaturen van 24 graden of meer, dus we hebben wederom geluk met het mooie weer, maar ja.......dat heb jij daar elke dag. By the way.....enekel collega's hier zijn toch benieuwd, of jij tijdens je loop, die Duitsers weer gaat tegenkomen :-)

    Groeten T

  • 18 Mei 2014 - 16:54

    Jan S:

    beste rinus
    wil even reageren op een vorig bericht,het gaat over die steun kousen zoals je weet zitten er in utrecht de kerk waar je je aan meld voor deze tocht 3 monniken waar je vragen aan kan stellen en die ook een boek met bijzondere prestatie van reizigers bij houden, van de week toch maar even gebeld en een afspraak gemaakt voor zaterdag nou daar zaten ze frank d , jantje p , en louwietje w . ik stelde ze de volgende vraag. beste kapelanen een goede vriend van mij loopt deze tocht en heeft advies gehad om met verlengde witte steunkousen de tocht te maken monnik 3 verdween onder tafel en heb ik niet meer gezien de andere zei dan lijkt het net of hij in het gips loopt zegt die ander ja loopgips, ik heb ze verteld dat je daar nog wel een knap broekje over heen draagt.maar de tranen vloeide ruim maar dat je nog de meeste problemen had met het s,avonds uitleggen in de jeugdherberg als je naar bed ging,zijn toch veel jonge mensen (advies van monnik 1 alleen in het donker omkleden) ik heb wel voormekaar gekregen dat je in het boek wordt bijgeschreven dus die staat alvast. Ik heb wel een afspraak gemaakt dat ik volgende week weer langs mag komen met vragen. je moet de groeten hebben van monnik 3 want die is gereanimeerd en doet het weer het werd nog een hele leuke middag , er was bisschopwijn nou dan weet je het wel, nou ouwe reus nog een klein stukje recht door en je bent er
    groetjes van jan s te amstelveen

  • 19 Mei 2014 - 00:29

    Marieke Gorter:

    Hallo Rinus,

    Ik heb weer genoten van je verhalen, zoals ik (denk ik ) al eerder zei, je het vermogen hebt om met een korte schets mensen aan de hand mee te nemen.
    Eerder had ik geen gelegenheid te reageren omdat ik in beslag werd genomen door twee hart operaties in één week van een hartsvriendin Najat. 30 jaar vriendschap en een beetje pleegmoeder van haar drieling.
    55 jaar. Ze is moslima, maar misschien kan je als je weer een kaarsje gaat branden er één voor haar opsteken?
    Bofkont met al dat mooie weer in dat gebied, één dag regen, maar je weet als je om je heen kijkt naar al dat groen dat het heel vaak regent. Je neemt mij mee naar binnen in de herbergen, de koeien die hier nauwelijks meer in de wei staan, maar daar nog door het dorp lopen, lekker rotzooien onderweg, daar zijn de dames dol op samen met hun vriendinnen dat is belangrijker in hun leven dan stieren!!!!. De beschrijving van de omgeving, die weer herinneringen oproepen.
    Vanavond een RKK programma jawel, de pelgrimstocht die jij ook loopt.
    Gesprekken met mensen, de route, de herbergen. Anders zou ik nooit gekeken hebben, nu wel. Opmerkelijk interview met een Amerikaans stel, zij hebben veel discriminatie ontmoet tijdens de reis????
    Hij is hospik in het leger, helpt mensen, maar wil zich niet in hen verdiepen, houdt heel erg afstand.
    Dat gedrag sloop in zijn privé leven, dat resulteerde in een depressie, hij loopt om meer compassie voor zijn medemens en zichzelf. Aan het einde bij die prachtige kerk, had hij rust gevonden en geen discriminatie meer, integendeel.
    Rinus, dank en tot schrijfs

  • 19 Mei 2014 - 13:33

    Pauline:

    Hallo lieve Buum, zoals je weet bivakeren Rob en ik eveneens in spaanse sferen maar wij rusten meer dan jij :-)
    We worden 's nacht opgevreten door de muggen maar gelukkig zijn ze traag dus weinig buddhisme komt ze ten deel.
    Ook hier is het weer wisselvallig, zo nu en dan zelfs stormachtig maar voornamelijk heerlijk zonnig. We zien van alles, zelfs vleermuizen om ons appartement.
    Gisteren waren we in Barcelona, de wijk Borne waar ze onder de voormalige vismarkt een fantastische archeologische vondst hebben gedaan en voor een deel opengelegd... Er ligt onder deze hele wijk namelijk een oude stad die vrijwel helemaal in tact is.
    Helaas kunnen ze maar een deel openleggen anders verdwijnt er een groot deel Barcelona ten koste van de oude onderliggende stad.

    We genieten van je verhalen, blijf genieten van je reis, Pelgrim...
    Liefs, Pauline x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 23190

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: