Wat een mooie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Wat een mooie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Wat een mooie dag

Door: Rini langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

04 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Goh,wat heb ik vannacht heerlijk geslapen in de jeugdherberg, om 0.6.30 werd ik wakker van de vogeltje,s en meteen er uit, even het eten van gisteravond wegbrengen,shit,shave and shampoo heet dat volgens mr T ,bed spullen opruimen in de tas en mijn kleding voor vandaag aan.
De weersvoorspelling liet zich goed aanzien dus korte mouwen, het ontbijt stelt hier gen flikker voor maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag ga ik van donostia naar Zarautz,de hele dag in de bergen, lekker voor mijn kuiten,die zijn inmiddels keihard van het klimmen en dalen maar dat schijnt over te gaan.
Onderweg kwamen we een blinde vrouw tegen weliswaar onder begeleiding maar als ik al soms niet weet waar ik mijn voeten moet gaan neerzetten hoe zit het dan als je niks ziet,het was verschrikkelijk steil en grote losse keien en modder,ik neem mijn nieuwe pet er voor af.
Het is verbazing wekkend te merken hoe snel(6 uur)je loopt,voor ik het wist waren we op de camping waar we op een zolder boven een schuur slapen, kost wel 5 hele euries en vanavond eet ik een menu del dia voor wel 9 euries allemaal omdat we pelgrims zijn.
Vanmiddag nog even op een trouwpartij geweest en op de foto met de bruidsmeisjes en natuurlijk door een ieder weer een bon camino toegewenst,zo bijzonder hoe de bevolking hier meeleeft.
Ik zit nu lekker op een terras in het zonnetje aan een koffie con leche mijn verhaal te schrijven en geniet van de tocht der tochten.
Nog maar 750 km,s en dan ben ik er.
Tot het volgende schrijfsel. Xxxxxxxxx

  • 04 Mei 2013 - 19:34

    Francis:

    Lieve Rien, wij lezen met bewondering en respect wat je meemaakt, wat een ervaring! Dikke kus van ons xx

  • 04 Mei 2013 - 21:22

    Terence:

    Hi Rinus,

    Dat is wel heel bijzonder om de Camino te lopen terwijl je blind ben.......maakt je eigen reis des te meer bewuster wat je kan met je eigen krachten en kwaliteiten. Op de trouwerij heb je jezelf wel gedragen he........dus prik limonade met een rietje :-)

    Je bent maar enkele dagen bezig en zie wat je tot nu toe wel niet allemaal heb meegemaakt....fantastisch. By the way.....de jongens hier hebben een kaart gemaakt met jou route richting Compostella. Daarop houden ze bij waar jij loopt of waar jij met de trein gaat........heb je niet van mij gehoord he :-). Paar leuke diensten gedraaid en iedereen vraagt zich af hoe het met je gaat. Momenteel zit ik in de kantine met naast mij Nico naar de programma van de politieke partijen te kijken en het heet: Die Untergang.....maar iedereen spreek constant Duits :-) Je moet van iedereen de groeten hebben en blijf vooral doorschrijven met je avonturen. Oh ja en het is Shit, Shower, Shave and Shampoo.......en hoeft natuurlijk niet perse in die volgorde, maar wel zonder rugzak op :-)

    Je lichaam is op dit moment aan het wennen ivm een ande omgeving, dag-routine, luchtkwaliteit en fitness-duur. Op een gegeven moment ga je eraan wennen en gaat het dan veel soepeltjes. Advies, je gaat misschien s'nacht aanval (len) krijgen van krampen in je kuit, waardoor je wakker springt en vergaat van de pijn. Er is een snelle remedie daarvoor en het werk echt (ik spreek echt uit ervaring). Als je gaat slapen, heb een beetje zout naast je nachtkastje. Word je s'nacht wakker ivm de krampaanval in je kuit, neem dan direct zout op je tong en kramp is gelijk weg. Je kan dan weer gaan slapen en je heb er geen last meer van. D volgende ochtend is je kuit misschien een beetje stijf, maar je kan wel gewoon lopen.

    Fijne avond Rinus en tot je volgende verhaal.

    Groeten Terence

  • 04 Mei 2013 - 22:02

    Henk En Ria Keyser Texel:

    Ha die Rinus

    Leuk man om al je reisverhalen te lezen.Petje af hoor en nu maar doordouwen en volhouden maar dat gaat zeker lukken!
    En eh denk je nog even aan dat kaarsje wat je voor me zou branden ergens deze reis?
    Lieve groet van ons Henk en Ria Texel

  • 04 Mei 2013 - 23:09

    Jol:

    Hoi Rien,
    Net weer jou reisverslag gelezen, ben erg onder de indruk dat je dit toch maar even gaat flikken, en vind het leuk om jou ervaringen die je op doet te lezen.
    Ben zelf net terug van de dodenherdenking op de dam, en word daar nog elke keer heel verdrietig van, maar van jou verhaal word ik weer vrolijk.
    Dikke kuzzzzzz
    Je nicht

  • 04 Mei 2013 - 23:26

    Frank Van Deene:

    Alweer een dag, nu nog het begin, maar je denkt al aan het einde en 750 km is nog heel ver.
    Hoop dat alles goed ver(loop)t en dat de goede raad van Terence niet nodig is.
    Wij zijn vandaag op het strand geweest en bij de kreeftjes koffie gedronken.
    Daan was aan het Kiten bij een mooie ZW wind , voor jou over 750 km weer. en dan ook weer op de fiets zoals vroeger want ik mis m'n maatje hierin wel.
    het gaat je goed morgen en geniet er wederom van.

    Vriend & Vriendin Tommy.

  • 05 Mei 2013 - 00:20

    Monique Berlemon:

    Hi Rinus, goeie tip van Terence...dat van dat zout innemen als je kramp krijgt. Ik ben benieuwd of het jou oom helpt, als dat gebeurt. Fijne dag morgen...liefs van je duikmaatje


  • 05 Mei 2013 - 09:56

    Jan Sander:

    he ouwe R.... goed om te lezen dat het goed gaat nog 2 bergjes en dan rechtsaf en dan recht door en dan ben je er al (hahaha) van dat zout doe ik al jaren blijft hard schiet niet op.het is geweldig hoe jij je tocht op papier zet en alles met ons deelt, ik beleef hem ook weer en dit is nog maar het begin
    he ben je de heer al tegen gekomen ??dat wordt vast een feest zo met jullie twee, geen ruzie maken hoor. ga zo door en we volgen je weer tot morgen.
    jan tiago

  • 05 Mei 2013 - 12:10

    Rob Kabel:

    Nog 750 km, dat gaat je zeker lukken. Groetjes Simone en Rob

  • 05 Mei 2013 - 13:20

    Rinske:

    Ah, wat mooi, heel veel plezier nog! Kan niet wachten tot ik je foto's mag zien! Heel veel liefs van Frans & mij! xxx

  • 06 Mei 2013 - 00:49

    Marieke Gorter:

    Hallo Rinus,

    Zoekdekreeft, zoiets als "de actie van de dag" althans dat dacht ik. Niet openen en de verwijder knop gebruiken. Totdat mij ineens een licht opging, telkens opeenvolgend deze mail.....oh ja, Rinus is oppad.
    Meteen zoeken bij de verwijderde mailtjes. Werkelijk Rinus als je ze achterelkaar leest is het een geweldig verhaal, up en downs zonder maskerade. Je kan werkelijk leuk schrijven. Ook het scannen van de reacties is ook leuk. Je collega's en geliefden. Klimmen in Baskenland, ik zie en voel het bijna. Ik ken het een beetje van vroeger en al die steden en plekken die je noemt. Houd vol en je hoofd licht.
    Bedankt om mij deelgenoot te maken.

    Marieke

  • 06 Mei 2013 - 10:47

    Han Tol:

    He Rinus,
    Neem de rust.

    Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

de camino

op 30 april start ik vanuit het plaatsje Dax(frankrijk )mijn wandeltocht naar Santiago de Compostela.
Na een werkzaam leven van ongeveer 40 jaar is het idee ontstaan om eens een stukje tegaan wandelen.
Na het lezen van een boekje over santiago de compostela was de keuze snel gemaakt,dit gaat de bestemming worden.
Er zijn diverse mensen geweest die mij vragen waarom ik deze tocht wil gaan ondernemen,eerlijk gezegd weet ik het niet,er is geen duidelijk aanwijsbare reden behalve dat het mij fijn lijkt om eens een tijdje weg te zijn van de dagelijkse routine(heel erg egoistisch)geen huishoudelijke klussen,geen verplichtingen,geen krant ,geen post,gewoon effe niks.
Alleen maar zorgen dat ik van A naar B kom en dan de volgende dag weer verder.
Onder weg zie ik wel wat de weg mij brengt,ik sta open voor het het gene wat op mijn spreekwoordelijke pad komt en verheug mij op het afzien in al zijn facetten.
Deze reis zou ik niet kunnen maken zonder de onbaatzuchtige steun van mijn prachtige vrouw en mijn kinderen die ik de hele reis in mijn hart zal meedragen,zonder er over na te moeten denken kreeg ik de zegen van ingrid,haar antwoord op mijn vraag hoe zij het zou vinden als ik de camino ging lopen was,als jij denkt dat je dat nodig hebt,wie ben ik om jou dat te verbieden.
Natuurlijk zal het moeilijk zijn voor het thuisfront maar in deze tijd zijn we gezegend met de mobiele telefoon,en de Ipad gaat ook mee om s,avonds een stukje te kunnen schrijven .
Het is grappig om te zien hoe verschillend er op mijn plannetje gereageerd word door diverse mensen,de een zegt, top dat je het gaat doen en de ander zie je meewarig met het hoofd schudden of misprijzend kijken en je vertellen dat je jezelf weleens zou gaan kunnen tegenkomen,DAAR IS NIKS MIS MEE zeg ik dan, mischien wil ik dat juist wel .

Al de spullen die ik als pelgrim nodig heb zijn aangeschaft,een prachtige rugzak,stevige wandelschoenen,slaapzak met lakenzak,poncho,merino wollen ondergoed,merino wollen sokken,oordoppen,lichtgewicht wandelbroek,hoofdlamp voor op de slaapzaal,diverse routeboekjes,sneldrogende handdoeken,allemaal gekocht van de bonnen die ik van alle mensen gehad heb die op mijn afscheid van de brandweer zijn geweest,bij deze nogmaals bedankt en ook jullie neem ik mee in mijn hart op de camino.

Ik hoop op vele volgers op mijn blog en kijk nu al uit naar de reacties,op 1 mei (dag van de arbeid me rug op ik ben vrij)
start ik met wandelen en probeer iedere dag iets van me te laten horen.


Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

Huilen in Bilbao

04 Mei 2013

Wat een mooie dag

03 Mei 2013

Weer wifi

01 Mei 2013

Teveel

30 April 2013

Ik ben onderweg
rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 23298

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: