Weer wifi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Weer wifi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Weer wifi

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

03 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Na een slopende eerste dag zoals ik al vermelde vanuit Hendaye WEER met de trein naar Irun,jaja ik hoor het commentaar al zit ie al weer in de trein met zijn dikke kont,mag ik het even uitleggen,gezien de zware eerste dag kreeg ik het welgemeende advies om een rustdag in te lassen ,anders kon de camino wel eens zeer snel over zijn (blessures en ander ongemak).
Dus met de trein naar Irun om daar mijn eerste echte pelgrims herberg te vinden,eenmaal uit de trein direct een locales aangeklampt om de weg naar de alberque de Peregrino te vragen,een oudere gedistingeerde heer staat mij stralend aan te kijken en vraagt of ik onderweg ben naar compostela hetgeen ik bevestig,kom maar mee ik breng je er heen,het was niet ver van het station maar ik vond het zo bijzonder,voor de deur kreeg ik een bon camino mee,ik was er een beetje beduusd van maar dat schijnt de gewoonte te zijn in Spanje.
Ik kwam als eerste aan bij de Alberque en moest een uurtje wachten voor de deur want het was nog gesloten,net stond ik in de deur opening komen er twee pelgrims aanlopen,zo op het eerste gezicht vader en dochter,misrekening , deze mensen (Andre en Deborah )waren elkaar tegen gekomen op weg vanuit LePuy en hadden al een dag of acht samen gelopen.
Het stel wilde een drankje gaan drinken op de hoek om daar de tijd te doden en mij te leren kennen.
Dit is dus de camino ,wild vreemde mensen met een gezamenlijk doel,al gauw werd het een gezellige boel,liters bier ,knakworsten en zakken chips,maar niet heus,ik bleef aan de koffie want ik moest de schade van de vorige dag nog inhalen(afschuwelijk een dag geen koffie).
Om vier uur mochten we naar binnen ,de alberque is een gewoon woonhuis allen staan er in alle kamers stapelbedden,twee badkamers en het bied plaats een 22 pelgrims.
Eerst werd mijn pelgrimspaspoort gestempeld door een heel grappig mannetje,omdat ik een beetje Spaans spreek begon hij gelijk te ratelen en ik maar intelligent kijken en si si zegen,ik begreep er geen reet van maar dat mocht de pret niet drukken ,toen hij hoorde dat ik uit Holland kwam begon hij gelijk over Máxima die was ook een beetje Spaans vond hij.
Na een verfrissende douche , op de bus met mijn camino vrienden naar de haven om een hapje te eten,lekker een visje en een glaasje wijn en op de valreep nog twee espresso,nou dat had ik beter niet kunnen doen,eenmaal in bed kon ik niet slapen en tot overmaat van ramp snurkte iedereen in de kamer.
Gisteren was er geen internet in het huis dus vandaag twee dagen in 1 aflevering.
Vanmorgen om 7.30 op pad voor de eerste etappe van 28 km,s naar donostia,eerst een stukje door Irun en na km 2 omhoog de Jaskibel op,voor de wielrenners onder ons deze berg zit in de Vuelta en is een darm om te beklimmen op de fiets maar lopend over onverharde paden als het stort van de regen is het een crime,je moet heel geconcentreerd lopen en goed kijken war en hoe je je voetjes neerzet want je wil op deze berg niet door je enkels gaan, t ,is glad , veel losse stenen,en het water gutst van de berg,maar het is zo mooi dat ik hier mag zijn ,ik loop echt te genieten van alles ,mooie bospaadjes , vogels en prachtige bloemen(dag Pipo) .
Het ging de hele dag op en af wat trouwens ook een hele ervaring is,ik word naar beneden geduwd door mijn rugzak(18 kg)hij is veels te zwaar dus ik ga het een en ander naar huis sturen ik moet minstens 3 kg kwijt aan gewicht anders kost het me de knieën .
Maar het moet gezegd ,het is prachtig in de Pyreneeën ,na de afdaling zijn we lekker ergens binnen gaan zitten aan de koffie en een bocadillo,weer een beetje opdrogen en warm worden.
Eenmaal in de haven van san sebatian moesten we met een bootje naar de overkant,en eenmaal daar nog een stuk omhoog weer over een onverhard pad,zwaar als de P........ Maar als je boven komt kijk je uit over de golf van biskaje en dat maakt een hoop goed.
Vannacht slaap ik in een jeugdherberg en hoop dat ik iets beter in slaap kom,zal best wel lukken na een lekkere wandeling.
Lieve mensen ,ik geniet van al jullie reacties maar ik kan niet iedereen persoonlijk antwoorden,dan kom ik niet op tijd aan in compostela ,
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om steeds lastig gevallen te worden met dat gelul uit Spanje maar ik heb er erg veel plezier in om het te delen met jullie.
In mijn hart reizen jullie allemaal mee,dikke kus en tot het volgende schrijfsel als er weer wifi is.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx




  • 03 Mei 2013 - 18:59

    Jeff:

    Heejj Rinus, als je zo doorgaat ben je over drie dagen alweer thuis. Trein, bus, bootje.. ;))
    Leuke belevenissen, ook zoals je t beschrijft. Ik "hoor" je praten. Gewoon blik op oneindig, genieten van al het moois..!! opslaan en als prachtige herinneringen met je mee
    dragen. Deze ervaring(en) kan niemand je nog afnemen. Ik denk dat veel mensen toch wel een beetje jaloers zijn. Geniet, veel plezier en geen blessures. Tot je volgende verslag.
    Gr. Jeff.

  • 03 Mei 2013 - 19:15

    Terence:

    Hi Rinus,

    Als eerste wil ik zeggen...........dat slap gelul van je uit Spanje is niet vreemd, want dat doe je ook op de kazerne. Ten tweede..........je valt niemand lastig en dus gewoon door blijven schrijven en mij (ons) op de hoogte houden van je avontuur.

    Nou, zo te zien ben je lekker aan het genieten en het begint nu een beetje een echt avontuur te worden. Gezellig dat je mede-pelgrims ben tegen gekomen. Met meer mensen is het gezelliger en je heb de goede keuze gemaakt om niet teveel te drinken......behalve de dubbele espresso :-). Zie die slaapzalen op de Camino als de slaapzalen op de oude kazerne waar alle brandwachten lagen te snurken en scheten te laten.......dus voor jou niet onbekend. Het is inderdaad een flinke loop als je heuvel op en af moet en aan de einde van zo een dag ben je eventjes klaar, maar ik denk dat je dat niet elke dag heb. Zoals je al zei, je bent lekker aan het genieten en neem alles in je op wat je ziet en meemaakt. Het is pas het begin en meer leuke dingen zullen volgen, behalve als je aan het lopen ben in de stomende regen......maar dat is wel bekend in de Golf van Biscayne. Je bent goed bezig.

    Hier is alles rustig op de kazerne en er is niet veel mede te delen qua brandweer......maar daar zit je ook waarschijnlijk niet op te wachten. Ik kreeg een berichtje binnen van Elzo, dat hij bont en blauw is en morgen de grote test komt. Ik zei tegen hem, dat als hij terug komt en nog een paar klappen toe krijgt. Met Jeffrey gaat het ok als ook Richard. Net mijn goddelijk lichaam getraind en zo met Edith wederom naar huis om morgen weer naar de kazerne te gaan en keihard te werken :-)

    Lekker slapen Rinus en ik wacht wederom op je volgend avontuur.

    Groeten uit tropisch Amsterdam

    Terence

  • 03 Mei 2013 - 19:48

    Rins:

    Heeeei Rien!
    Ik had nog geen notificatie ontvangen dat je weer geschreven had (zeker een foutje van Waarbenjij) en dus maar op de bonnefooi naar je site en jaaaaaaah, daar is ie hoor!
    Ben ~enorm~ blij voor je dat het Grote Genieten is begonnen: het was tijd! Gisteren reiki gestuurd en daar had je wel zin in, vanmorgen he-le-maal niet, hahahahaha.
    Heel veel plezier gewenst, rustig aan, gauw die spulletjes bij een postkantoor naar huis sturen!!
    Liefs & kus,
    Rins

  • 03 Mei 2013 - 22:12

    Lange Darm:

    Hey Rientje..!

    Super leuk om je zo te kunnen volgen :) ik geniet er met volle teugen van (en ben blij dat ik niet degene ben die daar loopt, hihi)

    Ik vond San Sebastian prachtig toen ik daar was.. Veel mooie uitzichten..

    Geniet ervan en neem alles in je op..

    Doe voorzichtig en ik denk aan je..

    Liefs en een hele dikke knuffel,
    Kytje xx

  • 03 Mei 2013 - 22:17

    KeesB:

    Prachtige verhalen op zijn RINUS geschreven, ik kijk al uit naar de volgende!! Suc6 pik en blijf op je lijf letten ( dat ik dat moet zeggen ) hahahah.

  • 03 Mei 2013 - 22:34

    Vriend Frank:

    Loop je ook een dag voor ons ?
    Als je terug bent zal ik je dan belonen met je geliefde hamburger Franse frietjes.

    Tommy & Frank.

  • 03 Mei 2013 - 23:06

    Tommy:

    Wat een dolle boel daar, en gelukkig ben jij een kampioen in snurken, dus snurk je ze er allemaal uit als je even je best doet en dan heb je het rijk alleen. Wat een belevenis als ik het zo lees, alweer zo'n onvergetelijke reis en dat je ons zo op de hoogte houd reizen we allemaal met je mee.
    Ik zie het allemaal voor me zoals je het omschrijft.
    We leven met je mee hoor hou vol.

    Tommy

  • 04 Mei 2013 - 07:17

    Hilga- Ann Hazewindus:

    Hallo Rinus,
    Leuk dat ik via jouw epistels een beetje meeloop naar San.Com.
    Veel sterkte en geniet ervan! Vergeet niet de mooie kerken, kerkjes onderweg te bezoeken.
    Groetjes Hilga-Ann

  • 04 Mei 2013 - 09:55

    Ma En Wim:

    Lieve zoon, dappere dodo,

    Nou, de eerste week zit er bijna op en nu al zo veel avonturen.
    Je bent net als je moeder; het schrijversbloed komt tot bloei.
    Je schrijft leuk met humor.
    Uiteraard blijven wij je volgen.
    Je hebt gelijk, gooi wat uit je rugzak.
    Misschien wordt hij dan zo livht als een veertje.
    Lieve zoon, wij houden van je,
    Je moeder en Wim

  • 04 Mei 2013 - 22:22

    Bellens:

    Lieve Rinus, we genieten van je verhalen, heel veel succes en dikke X Han en nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

de camino

op 30 april start ik vanuit het plaatsje Dax(frankrijk )mijn wandeltocht naar Santiago de Compostela.
Na een werkzaam leven van ongeveer 40 jaar is het idee ontstaan om eens een stukje tegaan wandelen.
Na het lezen van een boekje over santiago de compostela was de keuze snel gemaakt,dit gaat de bestemming worden.
Er zijn diverse mensen geweest die mij vragen waarom ik deze tocht wil gaan ondernemen,eerlijk gezegd weet ik het niet,er is geen duidelijk aanwijsbare reden behalve dat het mij fijn lijkt om eens een tijdje weg te zijn van de dagelijkse routine(heel erg egoistisch)geen huishoudelijke klussen,geen verplichtingen,geen krant ,geen post,gewoon effe niks.
Alleen maar zorgen dat ik van A naar B kom en dan de volgende dag weer verder.
Onder weg zie ik wel wat de weg mij brengt,ik sta open voor het het gene wat op mijn spreekwoordelijke pad komt en verheug mij op het afzien in al zijn facetten.
Deze reis zou ik niet kunnen maken zonder de onbaatzuchtige steun van mijn prachtige vrouw en mijn kinderen die ik de hele reis in mijn hart zal meedragen,zonder er over na te moeten denken kreeg ik de zegen van ingrid,haar antwoord op mijn vraag hoe zij het zou vinden als ik de camino ging lopen was,als jij denkt dat je dat nodig hebt,wie ben ik om jou dat te verbieden.
Natuurlijk zal het moeilijk zijn voor het thuisfront maar in deze tijd zijn we gezegend met de mobiele telefoon,en de Ipad gaat ook mee om s,avonds een stukje te kunnen schrijven .
Het is grappig om te zien hoe verschillend er op mijn plannetje gereageerd word door diverse mensen,de een zegt, top dat je het gaat doen en de ander zie je meewarig met het hoofd schudden of misprijzend kijken en je vertellen dat je jezelf weleens zou gaan kunnen tegenkomen,DAAR IS NIKS MIS MEE zeg ik dan, mischien wil ik dat juist wel .

Al de spullen die ik als pelgrim nodig heb zijn aangeschaft,een prachtige rugzak,stevige wandelschoenen,slaapzak met lakenzak,poncho,merino wollen ondergoed,merino wollen sokken,oordoppen,lichtgewicht wandelbroek,hoofdlamp voor op de slaapzaal,diverse routeboekjes,sneldrogende handdoeken,allemaal gekocht van de bonnen die ik van alle mensen gehad heb die op mijn afscheid van de brandweer zijn geweest,bij deze nogmaals bedankt en ook jullie neem ik mee in mijn hart op de camino.

Ik hoop op vele volgers op mijn blog en kijk nu al uit naar de reacties,op 1 mei (dag van de arbeid me rug op ik ben vrij)
start ik met wandelen en probeer iedere dag iets van me te laten horen.


Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

Huilen in Bilbao

04 Mei 2013

Wat een mooie dag

03 Mei 2013

Weer wifi

01 Mei 2013

Teveel

30 April 2013

Ik ben onderweg
rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 23300

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: