Teveel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Teveel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Teveel

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

01 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Na een onrustig nachtje in het zgn gekkenhuis,eerst maar eens gaan kijken wat er voor ontbijt was,ik had al zo een voorgevoel maar dit sloeg echt alles,wederom alles in de koelkast ,een homp stokbrood waar volgens mij napoleon nog naar had gekeken(keihard) een stuk Franse kaas ,bij ons noemen ze dat NASA traagschuim,om het kaasgevoel te krijgen hadden ze er een abdij papiertje om gedaan,erg leuk,twee piep kleine bakjes met vruchten puree voor in mijn holle kies,en een glas water,daar moest ik het mee doen voor de rest van de dag.
En wat voor dag ,een hele lange ,het duurde al een uur voor ik de stad uit was en toen op weg naar St. Vincent de Tyrosse ,op de kaart een afstand van ongeveer 30 km maar in het echt veel langer,eerst nog een stuk door de bewoonde onbewoonde wereld,het lijkt wel of er een nutronenbom is gevallen,ik heb bijna geen mens gezien,en de gene die ik wel te spreken kreeg stuurde mij de verkeerde kant op de te...........lijer,maar goed een kreeft is niet voor een gat te vangen,ik ben een heel stuk over de snelweg gaan lopen en ik kwam zowaar weer iemand tegen,je moet hier naar rechts en dan toesjoer de la route door het bos,ha fijn dacht ik nog lekker door een bos banjeren,maar na een uur kwam ik mijn eigen voetsporen weer tegen dus omgedraaid en weer terug naar de snelweg,lekker langs de vangrail ja gezellig.
Ik was vanmorgen om 8uur op pad gegaan en om 5uur pas in St. Vincent aangekomen ,compleet uitgewoond en stervend van de honger viel,ik bij Mc Donalds binnen,ja die zijn wel open op een feestdag,ik was zo moe dat ik een half uur naar een hamburger heb zitten kijken,de hamburger sprak tot mij ,stop er nou mee imbeciel,is dit leuk ,ja dit is leuk,ga je me nu nog opeten of hoe zit het sloompie,ach een koude hamburger smaakt ook als je echt honger hebt.
Maar ik was nog niet in het centrum van Tyrosse en mijn voetjes voelde aan of iemand benzine in mijn schoenen had gegooid,na nog eens een uur doelloos in de rondte gelopen te hebben en steeds maar vragen naar een hotel of een chambre do een taxichauffeur aangeklampt en hem gevraagd of hij iets wist,ja dat wist hij wel in Hendaye waren voldoende hotels maar in Tyrosse helemaal niks,het seizoen was nog niet open in Tyrosse .
Goede raad dus op naar Hendaye maar wel met de trein want nog eens 36 km,s gaat de oude kreeft niet redden.
Dus nu lig ik volgevreten in bed ,lekker couscous en salade bij de Marokkaantjes ,een uurtje naar de imam geluisterd dus ik ben bekeerd .
Nu gaan mijn oogjes prikken dus dag lieve mensen ,tot het volgende schrijfsel


  • 01 Mei 2013 - 22:41

    Terry:

    Rinus zet hem op. En op een hamburger kan je niet lopen. Verstand op 0 en door gaan.

  • 01 Mei 2013 - 22:48

    Yvette:

    Go Rinus!!!
    Zet m op
    Kus yvette

  • 01 Mei 2013 - 22:55

    Lia:

    Niet te vaak in rondjes blijven lopen Rien. Gaat allemaal straks vast leuker, mooier en zo worden onderweg. Dikke zoen.
    Lia

  • 01 Mei 2013 - 22:56

    Ton Schulz:

    Dat het zwaar zou zijn had ik gelezen, maar ontberingen m.b.t. Eten en routes is gewoon waardeloos! Kreeft ga door, dit zal je maar 1 keer doen in je leven. Denk aan de verhalen die je ons kan vertellen, ons slappelingen. Ga nu even op de bank uitbuiken van de hapjes, borrelnootjes en drank. Iets zegt mij dat ik toch jaloers op je moet zijn.......blijf je volgen!

  • 01 Mei 2013 - 23:10

    Francis:

    Hoi lieve zwager, zet hem op, morgen vast een betere dag xxx

  • 01 Mei 2013 - 23:12

    Tanja Te Boekhorst:

    Rinus, ga door he je kan het succes.

  • 01 Mei 2013 - 23:20

    Terence Crawford:

    Kijk......hier hou ik nou van.......echte mannen verhalen. Kerels van sta-vast, De Ruyter, De Witt en De Bonte koe.......Echte bokkels van fisherman's friend :-). Ik heb met je te doen Rinus en zo een begin is hopelijk niet een voorteken van de rest van de rit......maar dat zal wel niet. Ook dit is een avontuur en het bewijs is weer geleverd......een Fransman moet je nooit naar de weg vragen met een Nederlands accent.....Lijkt teveel op het Duitse en met jou voorkomen denken ze dat je een echte mof bent hahahahahhaa. Maar goed, alle gekheid op een stokje, je doet het toch maar even en daar zijn we trots op. Deze eerste dagen zijn een soort kinderziektes en op een gegeven moment kom je in de ritme. Laat je zeker niet uit het veld slaan want ook dit is een soort avontuur. Je doet nu iets waar de meeste mensen van dromen of afschrikken, maar als je straks klaar bent weet ik zeker dat je zegt....de volgende keer weer, want je gaat nog heel veel meemaken. Nou, volgevreten rups......sorry Brandmeester :-).....lekker slapen en morgen weer fit op. Truste en handen boven de dekens.

    Groeten Terence.....en Edith wenst jou heel veel plezier en sterkte toe.

  • 01 Mei 2013 - 23:27

    Lara Van Vlijmen:

    Superverhaal rinus!! Hahaha...vergeet je je niet in te smeren. Anders ben je straks een rode k....t! ( ;

  • 02 Mei 2013 - 00:32

    Monique Berlemon :

    He kanjer, ik vind het fantastisch wat je doet en ben eigenlijk stikjaloers op je. Je bent een reis begonnen waar je misschien al jaren van hebt gedroomd. Tenminste dat vermoed ik, want ik heb je natuurlijk al heel veel jaren niet meer gesproken.
    Geniet maar ook van de dingen die niet goed gaan, later kan je er enorm om lachen. Maar ik weet wel hoe je voeten nu aanvoelen, enkele jaren geleden heb ik de vierdaagse van Nijmegen gelopen in detachement van de pliessie. Dat is 4 dagen lang 54 km geweest, want we moesten eerst 2 km naar het startpunt lopen en 's middags dan ook weer terug naar de school waar we verbleven. Man, ik wist niet dat voeten zo'n pijn konden doen, maar daarover een andere keer meer, haha.....
    Een fijne dag toegewenst morgen en ik kijk nu alweer uit naar je volgend verhaal.
    Liefs van een van je 'oude' duikmaatjes. Xxx

  • 02 Mei 2013 - 09:06

    Hasn TOL:

    Rinus,

    Je had beter in nederland kunnen beginnen. Dan had je de weg op z'n hollands kunnen vragen.
    En nu gvd de weg naar Breda . Zo had het dan ongeveer gegaan.
    Maar het je lukt je dus ook in sain-vincent-de-Tyrosso.
    Ik denk ik kijk even waar het ligt.

    Groetjes Han

  • 02 Mei 2013 - 09:32

    Ma En Wim:

    Wat een verhaal. Wij dachten dat je een goede reisbeschrijving had in Frankrijk.
    Maar dat is dus niet zo. Een opbeurende gedachte is misschien dat het nog maar twee etapes zijn
    in het franse land. Wij kunnen vanuit nederland alleen maar met je meeleven.
    Hou goede moed. Dikke knuffels, Ma en Wim
    ps. Niet zoveel hamburgers eten, meer wortels en sla.

  • 02 Mei 2013 - 10:45

    Sylvia Meijer:

    He Rien.
    Goed hoor zo zie je maar dat een hamburger van Mac Donalds opeens een koningsmaal kan worden.
    Ga zo door dikke pakkerd van mij en de andere Meijertjes

  • 02 Mei 2013 - 11:15

    Bianca:

    Hi Rinus

    Geweldig dat je dit doet. Heel veel succes en plezier.

  • 02 Mei 2013 - 13:25

    Rins:

    Ach lieve man toch; wat een draaaamaaaaa. Ik ben ~zo~ aan het genieten van je blog, wat schrijf hij ontzettend leuk! Heel veel sterkte! xxxx ook van je boetie :)))))

  • 02 Mei 2013 - 18:05

    Bert Meijer:

    Jammer van die trein.....;-)

  • 02 Mei 2013 - 20:32

    Nassie Bal (Je Broekoe):

    lieve broer!!!!!!
    Wat je nou toch allemaal schrijft!Rins heeft het mij laten lezen.
    Echt Rien je bent je carriere misgelopen; je had conferancier moeten worden!! Ik heb wer-ke-lijk blind gelegen van het lachen (de tranen liepen over mijn wangen!) wat schrijf je leuk! Maar WAT een ontberingen; je bent ECHT een kanjer (maar dat wist ik al!).
    Houd goede moed, in gedachten zijn (die stem uit die hamburger, dat was ik ;))))) wij bij je en ik kijk nu al uit naar je volgende blogje; ik kan niet wachten.
    Dikke kus en tot je volgende blog!
    xxxxx Frans

  • 02 Mei 2013 - 22:51

    Vriend Frank:

    Rien , dat je er zoveel voor doet om bij Mc donalds te eten had ik niet gedacht!! maar zoals ze zeggen wat je ver haalt..... is veel lekkerder.
    Hier hebben wij net gelezen dat als je een hamburger van Mac. een jaar of 15 laat liggen hij er nog net zo uit ziet. ( ingevroren nog mooier)
    Dus na het eten van de burger kan je geen honger meer krijgen onderweg.
    En wat dacht je van een kroningsdagje in Amsterdam? Ps een goede keus om zo vroeg weg te gaan.
    We hopen dat je morgen een hele mooie dag hebt, en geniet van alles om je heen.

    Tot morgen! Vriend en vriendin Frank & Tommy.

  • 03 Mei 2013 - 09:41

    Jerry:

    Lieve vader,
    Misschien was een brandertje met noedelsoepjes toch
    Wel handdug geweest hé?!
    Maar goed, honger is maar een emotie, toch....haha
    Geniet ervan, de reis kan alleen maar mooier worden voor je.
    Tip: als je het effe niet meer ziet zitten bedenk dan:
    Blijf om je heen kijken kreeft, glimlach en zeg wat is het hier toch prachtig die natuur.
    Dan gaan vanzelf de vogels weer fluiten.
    Liefs je zoon uit Luxemburg

  • 03 Mei 2013 - 10:14

    Nico & Ria :

    Hoi Rien,

    Je bent wel een uitdaging aangegaan. Het is heel wat anders dan fietsen bij Boretti. We gaan je reisverslagen dagelijks volgen want zoals al eerder door anderen gezegd: je schrijft hartstikke leuk, spontaan en recht vanuit het hart, zoals je bent.
    En voor je dip-momenten is het goed om ff de woorden in gedachten te nemen die je zoon Jerry een uurtje geleden schreef.

    Hou je goed, je bent met iets unieks bezig..

    Groeten van ons uit een zonnig Monnickendam

    Nico & Ria

  • 04 Mei 2013 - 12:07

    Dick Peeren:

    hoi Rinus

    wel met gogme lopen he
    al verwacht ik dat wel van jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

de camino

op 30 april start ik vanuit het plaatsje Dax(frankrijk )mijn wandeltocht naar Santiago de Compostela.
Na een werkzaam leven van ongeveer 40 jaar is het idee ontstaan om eens een stukje tegaan wandelen.
Na het lezen van een boekje over santiago de compostela was de keuze snel gemaakt,dit gaat de bestemming worden.
Er zijn diverse mensen geweest die mij vragen waarom ik deze tocht wil gaan ondernemen,eerlijk gezegd weet ik het niet,er is geen duidelijk aanwijsbare reden behalve dat het mij fijn lijkt om eens een tijdje weg te zijn van de dagelijkse routine(heel erg egoistisch)geen huishoudelijke klussen,geen verplichtingen,geen krant ,geen post,gewoon effe niks.
Alleen maar zorgen dat ik van A naar B kom en dan de volgende dag weer verder.
Onder weg zie ik wel wat de weg mij brengt,ik sta open voor het het gene wat op mijn spreekwoordelijke pad komt en verheug mij op het afzien in al zijn facetten.
Deze reis zou ik niet kunnen maken zonder de onbaatzuchtige steun van mijn prachtige vrouw en mijn kinderen die ik de hele reis in mijn hart zal meedragen,zonder er over na te moeten denken kreeg ik de zegen van ingrid,haar antwoord op mijn vraag hoe zij het zou vinden als ik de camino ging lopen was,als jij denkt dat je dat nodig hebt,wie ben ik om jou dat te verbieden.
Natuurlijk zal het moeilijk zijn voor het thuisfront maar in deze tijd zijn we gezegend met de mobiele telefoon,en de Ipad gaat ook mee om s,avonds een stukje te kunnen schrijven .
Het is grappig om te zien hoe verschillend er op mijn plannetje gereageerd word door diverse mensen,de een zegt, top dat je het gaat doen en de ander zie je meewarig met het hoofd schudden of misprijzend kijken en je vertellen dat je jezelf weleens zou gaan kunnen tegenkomen,DAAR IS NIKS MIS MEE zeg ik dan, mischien wil ik dat juist wel .

Al de spullen die ik als pelgrim nodig heb zijn aangeschaft,een prachtige rugzak,stevige wandelschoenen,slaapzak met lakenzak,poncho,merino wollen ondergoed,merino wollen sokken,oordoppen,lichtgewicht wandelbroek,hoofdlamp voor op de slaapzaal,diverse routeboekjes,sneldrogende handdoeken,allemaal gekocht van de bonnen die ik van alle mensen gehad heb die op mijn afscheid van de brandweer zijn geweest,bij deze nogmaals bedankt en ook jullie neem ik mee in mijn hart op de camino.

Ik hoop op vele volgers op mijn blog en kijk nu al uit naar de reacties,op 1 mei (dag van de arbeid me rug op ik ben vrij)
start ik met wandelen en probeer iedere dag iets van me te laten horen.


Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

Huilen in Bilbao

04 Mei 2013

Wat een mooie dag

03 Mei 2013

Weer wifi

01 Mei 2013

Teveel

30 April 2013

Ik ben onderweg
rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 23302

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: