Ik ben onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Ik ben onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Ik ben onderweg

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg rinus

30 April 2013 | Nederland, Amsterdam

Ik ben begonnen,ik zit nu in een hotelkamer(cel)in DAX,het was even zoeken maar ik ben binnen.
T was een vroeg begin ,om 4.30 opgestaan!nog even onder mijn eigen douche,daarna de meiden en de jongens wakker gemaakt en op weg naar het pontje.
Bij de pont al mijn geliefden gedag gekust en ik bleef zwaaien tot ik de auto weg zag rijden(snik).
Het begon al goed ,de noordzijde van het station dicht,dus lekker omlopen naar de voorkant.
Tijdens het lopen kreeg ik een beetje maagkramp,het eten van gisteravond was Errug lekker,Britt had risotto gemaakt maar met iets te veel olijfolie denk ik,straks maar even lossen,eerst maar eens in Rotterdam zien te komen.
In de trein kregen we te horen dat we op Schiphol al konden opstappen op de Thalys ,da,s lekker,hoeven we er pas in Parijs weer uit.
Op de nationale luchthaven maar even eens beetje risotto achtergelaten,zo dat lucht op,alleen moet ik de volgende keer de rugzak maar afdoen,dat zit wat comfortabeler.
Ik kwam in de trein een jonge dame tegen(medepelgrim Ilona) die heel toevallig ook de camino gaat lopen ,ze loopt dezelfde route alleen met een andere aanloop ,ze was al eerder op camino geweest dus kon er leuk over vertellen.
Op Parijs gare du norte scheiden onze wegen,zij begint in St. P. De porte,vandaag mijn eerste bon camino uitgedeeld,dat is de groet onder pelgrims.
Ik zet mijn reis voort met de metro naar gare mont parnasse,waar er al behoorlijk wat mensen rondlopen die allemaal de camino gaan lopen,allemaal van diverse pluimages,jong en oud,zeer oud en stokoud waren ook mee en eukelipta liep ook op het perron.
Eenmaal ingescheept zit ik in een kinderwagon,ook in Frankrijk is het vakantie dus het gegil was tijdens de reis niet van de lucht,ook vond iemand het nodig om een puppie mee te nemen ,maar ja dat is vragen om strond,en dat kwam er ook puppie werd poepie midden in het gangpad,consternatie alom want daarna moest het beestje ook nog een plas,dus lopen met een plassende hond doet het altijd goed bij het publiek.
Nu zit ik dus in een heel klein kamertje in een heel groot hotel,ik dacht dat ik gezellig met andere mensen aan tafel kon gaan eten ,maar ik ben schijnbaar de enige gast,mijn eten stond al klaar en moest alleen nog even in de magnetron,een homp stokbrood en een halve Ltd rode wijn en kanen maar.
Zit ik helemaal alleen in een hele grote eetzaal ,het lijkt wel een scène uit de shining(here is Johnny ).
T zal morgen wel een zoektocht worden om op de juiste route naar St. Vincent de Tyrosse te komen ,maar dat is de uitdaging die ik zoek en mijn Franse taal gaat met sprongen vooruit(merde)
Dag lieve mensen tot het volgende schrijfsel

  • 30 April 2013 - 21:12

    KeesB:

    Geweldig Rinus, krijg er ook zin an. Succes man en ik blijf je volgen. XXX

  • 30 April 2013 - 21:48

    Harrie:

    Rinus, ouwe reus ik heb je stukje met belangstelling gelezen en weet bijna zeker dat je je reuze zult vermaken. Doe geen gekke dingen die ik ook niet zou doen en geniet vooral.

  • 30 April 2013 - 22:08

    Terence:

    Heeeeee Rinus,

    Nou.....je heb alweer lekker veel mee gemaakt van omlopen tot schijten tot eukalipta tot hondestront tot aan tafel zitten met je vrienden :-). Vandaag hebben we de historische gebeurtenis mogen meemaken van de Inhuldiging en de koningsvaart daarna. Zeer indrukwekkend en we stonden met z'n alle aan het IJ voor de vaart. Ik denk dat je een hele plezierige en avontuurlijke toch zal gaan beleven en eigenlijk is dat ook al gebeurd. Wij zitten momenteel te kijken in de kazerne naar de show van André Rieu en je moet de groeten hebben van alle boy's hier......zelfs Dirk van de A-ploeg die een daje met ons meeloopt :-)

    Het is de eerste dag van een heleboel ontdekkingen en ervaringen in een loop met enorme historische waarde en geniet daar elk moment van. Rust goed uit en veel succes met je eerste loopdag morgen.

    Groeten Rens, Dirk, Nick, Ronald, David en ik

  • 30 April 2013 - 22:11

    Paddington:

    Hey Rinus,
    ik ga je volgen hoor!!! Sch*ten met een rugzak om, je hebt je bij deze al onsterfelijk gemaakt. haha.
    Heel veel plezier en succes!!


  • 30 April 2013 - 23:06

    Ruud En Francis:

    Hoi lieve Rien, nou, de kop is eraf, het lukt al aardig om de gezelligheid te vinden ha ha, lekker zo.n hotel, ik weet hoe dat voelt, heb ik ook een keer mee gemaakt in Appelscha, lekker vroeg je bed opzoeken, morgen weer een een goede dag. Succes xxx Ruud en Francis

  • 01 Mei 2013 - 02:46

    Sabby:

    Wauw!!..even onderweg en alweer zoveel te vertellen!
    Wat een avontuur! Dat het morgen weer een mooie dag mag worden.
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag...xxxx

  • 01 Mei 2013 - 06:38

    Jörgen :

    Hoi Rinus, ik wil je een geweldige reis toewensen. Zuig alle ervaringen maar heerlijk op, het zijn mooie levenslessen. Mooi dat we op deze manier getuige kunnen zijn van je belevenissen. Heb het goed met jezelf.
    Xx

  • 01 Mei 2013 - 08:42

    Marian Bollaart:

    Ha die Rinus.
    Leuk je verslag te lezen, moest even denken(Egmondgroep), maar herkende je foto.
    Gaaf de dingen die je al beleeft, blijf je volgen.
    Heel veeeel plezier en Geniet!
    Bol.

  • 01 Mei 2013 - 08:55

    Hilga-Ann Hazewindus:

    Hallo Rinus,
    Leuk dat ik je eerste reisverslag ontving!! Ik wist niet dat je nu al op weg ging! Veel succes met de tocht en ik hoop meerdere reisverslagen van je te ontvangen.
    Sterkte met het wandelen maar geniet ervan! Ben je voor de reuinie in spet terug?
    Groetjes, Hilga-Ann

  • 01 Mei 2013 - 13:02

    Lobster:

    Geweldig toch ! dat jou rugzak niet eens in de weg zit als je moet kakken, dat is een goed voorbeeld van de juiste spullen uitkiezen voor deze trip,haha.
    Veel plezier en hou alles heel,poets je tanden en kam je haren (,,, wat je nog hebt) en denk eraan,,
    Life"s what you make it.

    Laterzzz Ron

  • 01 Mei 2013 - 14:45

    Koos En Nel:

    Wij zullen proberen je te blijven volgen.
    Veel succes en mooi weer. Ook als je Frans nog beter wordt, gewoon Nederlands blijven kletsen. Frans verstaan wij niet ( merde )

  • 01 Mei 2013 - 15:18

    Jan:

    beste rien ,
    ik zou toch met dat vrouwtje meelopen loopt lekerder (hahaha)
    ik moet je een hele goede reis toewensen van de wielerploeg van woensdag alle maal, 30 stuks
    heel veel succes en groetjes jan en jose

  • 01 Mei 2013 - 20:27

    Lieve Rien,:

    HA HA

  • 01 Mei 2013 - 20:32

    Ingrid:

    Lieve vriend, haha, wat een avontuur. Fijn dat je het ook lekker kan opschrijven. Thuis gaat alles goed hoor lieverd. Het huis staat op zijn kop en het strandhuismis afgebrand.... alles vergeten uit te doen...
    Dat geloof je niet he. Is ook niet zo hoor. Ik hoor je later rust lekker uit na het geweldige wandelavontuur van vandaag....... Dat weten je blog vrienden nog niet maar het is werkelijk 1 avontuur. En geloof me ik ben blij dat ik daar niet heb gelopen vandaag.
    Love you en in mijn hart ben ik bij je/

    xxx Je Ing

  • 02 Mei 2013 - 17:53

    Bert Meijer:

    Fantastisch kerel, ben trots op je.........
    Erg leuk om je ervaringen te lezen.
    Veel succes.............Have Fun and Take care.....

    Adiossss

  • 04 Mei 2013 - 19:32

    Wim Bermond:

    Hoi vriend,
    Ik wist niet dat je al weg was, geweldig.
    We hadden samen een lunchafspraak, maar je was erg druk met iets anders.
    Helaas heb ik je daarom geen gedag kunnen zeggen.
    Ik wens je veel plezier, en geniet ervan.
    Groet,
    Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

de camino

op 30 april start ik vanuit het plaatsje Dax(frankrijk )mijn wandeltocht naar Santiago de Compostela.
Na een werkzaam leven van ongeveer 40 jaar is het idee ontstaan om eens een stukje tegaan wandelen.
Na het lezen van een boekje over santiago de compostela was de keuze snel gemaakt,dit gaat de bestemming worden.
Er zijn diverse mensen geweest die mij vragen waarom ik deze tocht wil gaan ondernemen,eerlijk gezegd weet ik het niet,er is geen duidelijk aanwijsbare reden behalve dat het mij fijn lijkt om eens een tijdje weg te zijn van de dagelijkse routine(heel erg egoistisch)geen huishoudelijke klussen,geen verplichtingen,geen krant ,geen post,gewoon effe niks.
Alleen maar zorgen dat ik van A naar B kom en dan de volgende dag weer verder.
Onder weg zie ik wel wat de weg mij brengt,ik sta open voor het het gene wat op mijn spreekwoordelijke pad komt en verheug mij op het afzien in al zijn facetten.
Deze reis zou ik niet kunnen maken zonder de onbaatzuchtige steun van mijn prachtige vrouw en mijn kinderen die ik de hele reis in mijn hart zal meedragen,zonder er over na te moeten denken kreeg ik de zegen van ingrid,haar antwoord op mijn vraag hoe zij het zou vinden als ik de camino ging lopen was,als jij denkt dat je dat nodig hebt,wie ben ik om jou dat te verbieden.
Natuurlijk zal het moeilijk zijn voor het thuisfront maar in deze tijd zijn we gezegend met de mobiele telefoon,en de Ipad gaat ook mee om s,avonds een stukje te kunnen schrijven .
Het is grappig om te zien hoe verschillend er op mijn plannetje gereageerd word door diverse mensen,de een zegt, top dat je het gaat doen en de ander zie je meewarig met het hoofd schudden of misprijzend kijken en je vertellen dat je jezelf weleens zou gaan kunnen tegenkomen,DAAR IS NIKS MIS MEE zeg ik dan, mischien wil ik dat juist wel .

Al de spullen die ik als pelgrim nodig heb zijn aangeschaft,een prachtige rugzak,stevige wandelschoenen,slaapzak met lakenzak,poncho,merino wollen ondergoed,merino wollen sokken,oordoppen,lichtgewicht wandelbroek,hoofdlamp voor op de slaapzaal,diverse routeboekjes,sneldrogende handdoeken,allemaal gekocht van de bonnen die ik van alle mensen gehad heb die op mijn afscheid van de brandweer zijn geweest,bij deze nogmaals bedankt en ook jullie neem ik mee in mijn hart op de camino.

Ik hoop op vele volgers op mijn blog en kijk nu al uit naar de reacties,op 1 mei (dag van de arbeid me rug op ik ben vrij)
start ik met wandelen en probeer iedere dag iets van me te laten horen.


Recente Reisverslagen:

07 Mei 2013

Huilen in Bilbao

04 Mei 2013

Wat een mooie dag

03 Mei 2013

Weer wifi

01 Mei 2013

Teveel

30 April 2013

Ik ben onderweg
rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 902
Totaal aantal bezoekers 23270

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: