Een bijzondere avond - Reisverslag uit Llanes, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Een bijzondere avond - Reisverslag uit Llanes, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Een bijzondere avond

Blijf op de hoogte en volg rinus

20 Mei 2014 | Spanje, Llanes

Gisteren aangekomen in een zo goed als nieuwe alberque beheerd door xavier,bij binnenkomst kregen we gelijk een regelement onder ons neus geschoven en als je het ergens niet mee eens was kon je doorlopen,kijk daar houdt ik van ,lekker duidelijk.
Het viel niet tegen ,ditmaal was het weer een donativo met cena(avondeten) en desayuno (ontbijt).
Eerst een bonenschotel als voorafje (lekker onder de dekens blaffen) en daarna een koude pasta salade en een toetje.
Na het eten gezamenlijk afruimen en nog even natafelen,er zat een Iers stel in de alberque die als verlate huwelijksreis de camino liepen,DEIDRE EN PADDY allebei op leeftijd,74 en 81 vroegen of er mensen met ze wilde zingen,nou dat werd breed gedragen,Deidre zette in en Paddy zong 2e stem en laten ze nou net een liedje zingen dat ik ook mee kon zingen en daarna nog een en nog een ,de beide Ieren zaten mij een ietwat vreemd aan te kijken dat ik hun liedjes mee kon zingen,maar in het verre verleden heeft er ooit iemand een tape voor mij opgenomen met Ierse muziek en dat bandje heb ik compleet stuk gedraaid.
Er zat deze avond een internationaal gezelschap aan tafel en een ieder zong een lied uit zijn of haar land,werd het toch nog gezellig.
Maar de hospitalero was onverbiddelijk en om 22.00 werden we naar bed gestuurd.
Het plafond in de slaapzaal was vanuit het stapelbed ongeveer 80 cm verwijderd dus je moest heel bewust in het bovenbed klimmen ,tegenover mij lag een lange werphengel in het bovenbed en met het inklimmen stootte hij keihard zijn kop,ik heb liggen janken van de lach hetgeen mij niet in dank werd afgenomen.
Na een lekker nachtje slapen werden we gewekt met Pink Floyd ( shine on you crazy diamond) dat is nog een leuk wakker worden,en na het ontbijt op pad .
Even voor 1/2 acht de straat op voor 24km naar LLanes ,eenmaal in LLanes voelde we ons nog goed genoeg om 5km door te lopen dus zit ik nu in Celoriu,daar is geen alberque maar wel een pension,voor 12.50 in een normaal bed is niet verkeerd.
Morgen door naar Ribadesella waar we in een jeugdherberg terecht kunnen na 26km.
Nu ga ik op jacht naar iets te eten want in dit dorp lijkt alles gesloten,komt er eindelijk een hongerige hollander willen ze niks verdienen ,rare jongens die Spanjolen .
Hasta manana

  • 20 Mei 2014 - 18:49

    Elzo:

    He Rinus,
    Altijd om als eerste een bericht te plaatsen.
    Blijf gemotiveerd om te schrijven want ook al reageren wij niet allemaal, ik weet zeker dat wij allemaal genieten van jouw verhalen onderweg.
    Van de week voorde eerste keer alleen les gegeven in Krav Maga.
    Geweldige ervaring en ik voel mij thuis alleen want ik kan Elzo zijn op zijn eigenwijze manier.
    Annette nog een compliment gegeven om het feit dat de zon prachtig beeld geeft op haar rode haar.
    Wat een avontuur ben jij mee bezig en als je terugkomt zul je nog lang hierop kunnen teren van plezier.
    Groeten van de B ploeg.
    Elzo.


  • 20 Mei 2014 - 18:51

    Elzo :

    Ik lees mijn eigen bericht even door en ik mis een aantal woorden.
    ADHD waarschijnlijk!
    Vul zelf maar in je bent slim zat!
    Elzo.

  • 20 Mei 2014 - 20:57

    De Deenjes.:

    Hallo vriend die almaar dunner wordt, en van boven groeit.
    (Of blijft er nog een randje knuffelspek aan zitten? )
    Zo te lezen loopt alles nu veel beter en geniet je meer, en ook van je Ierse ontmoeting moet je genoten hebben want deze liederen kennen wij ook maar al te goed . ik schrijf nog een beetje rommelig maar van boven is het dat ook nog. maar verder gaat alles hier prima, morgen fietsen met de oude lullen en vrijdag naar Frankrijk met Bosse en Torenvliet.
    Let goed op je zelf en geniet.

    groet Tommy & Frank.

  • 20 Mei 2014 - 23:43

    Terence:

    Hi Rinus,

    Je heb je toch wel gedragen tegenover mijn landgenoten.......wel gezellig he....die Ieren :-) Jullie hebben hoogste waarschijnlijk de hele avond de liederen van De Dubliners gezongen. Het enge wat miste was echte mannenbier.....Guinness. Vanmiddag toen ik thuiskwam, zetten ik de tv aan op Nederland 1 en er was een programma over de caminoloop en speciaal over de noordelijke route langs de kust......dus jou route. Ze kwamen ook bij een plaats, waar een hele grote paal (soort totmpaal) in de grond stat en waar alle wandelaars een steen naar gooien. In de loop van de eeuwen, is daar een berg onstaan van stenen en de paal verdwijnt langzamerhand onder de berg stenen. Waarschijnlijk dat jij daar ook langs zal gaan. Deze aflevering ging over twee Nederlands die net zijn gearriveerd in Compestella en hebben er 5 weken over gedaan. Ze deelde alleen mede, dat er een nederlander loop op diezelfde route en iedereen in de maling neemt in ieder plaatsje.......hebben ze het misschien over jou :-) Waarom verbaast het mij niet van de lange hengel, die z'n hoofd stoot bij het instappen in bed en jou medeleven :-) Het is behoorlijk warm hier in Nederland en de luchdruk is voelbaar. Edith en ik waren net klaar met eten en daarbij een lekker wijntje gedronken, waarbij we beide een behoorlijk kopstoot voelde. We gingen even liggen en zijn twee uur later wakker geworden....zojuist. Dat allemaal van een glaasje wijn en te heet weer. Op Zebra zijn we ook gezond aan het eten, omdat we bijna dagelijks gestoofde groenten en kip of gestoofde rundvlees bij nemen.......Van Elzo. Maar Elzo heeft klachten gehad van de ploeg, dat hij te weinig maakt. Het smaakt zo lekker, dat ales op is, maar dat we nog meer willen.......dan maar een IJsje halen. Annette is inderdaad vatbaar voor complimenten van enkele collega's en zal daardoor steeds luchtiger gaan kleden :-)........maar duidelijk een overbodige functie van de Brandweer. Morgen heeft Rens Weppner zijn uitspraak in de rechtbank ivm z'n huis en kinderen en hopen dat er een goede regeling komt van gedeelde voogdij....leuk is het allemaal niet voor hem. Heuzen heeft z'n huis eindelijk kunnen verkopen en is verhuisd naar Aalsmeer. Nou Rinus, je bent wederom weer eventjes op de hoogte en een fijne loopdag morgen gewenst.

    Groeten T

  • 20 Mei 2014 - 23:46

    Terence:

    Zoals je waarschijnlijk heb gemerkt, kloppen enkele woorden of zinnen niet helemaal........toetsenbord of wijntje is de schuldige.

  • 21 Mei 2014 - 11:46

    Marco:

    Hoi Rinus,
    Even ingelogd op Waar Ben Jij.nu. Laat, laat ,erg laat, ik weet het, maar toch. Al de voorgaande verhalen gelezen dus ik ben helemaal bij. Leuk om het op deze manier samen met jou te beleven want het is toch een zeer bijzondere trip die je aan het maken bent. Geniet en wees voorzichtig. Ik blijf je nu volgen op je tocht vriend.Succes.
    Groetjes uit zonnig Zaandam. 25 graden.

  • 21 Mei 2014 - 14:56

    Ron:

    Hey Rinus,
    Ik keek naar de foto's en dacht meteen aan kabouter plop en zijn kaboutervrouwtje kwebbel, maar dan op z'n iers.
    Konden die oudjes nog een beetje dansen? of hadden ze alleen maar gouden keeltjes?
    Jou reis wordt door ons allemaal gevolgd en zijn ook blij om de ins and out's te lezen, voor een deel lopen we dan toch een stukje mee,,,,, ehum ik zit op de bank nu ,, maar gisteravond een flink stuk gezwommen in het zwembad dus we zijn lekker bezig.
    Ik lees dat deze reis je veel beter afgaat en de tussenstops genoeg afleiding geeft ,en voor ons lekker om te lezen.
    Tot Laterzzz
    Ron & De Meiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 23225

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: