De reis zit er op - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu De reis zit er op - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

De reis zit er op

Blijf op de hoogte en volg rinus

06 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

De schelp kan van de rugzak af,ditmaal zonder nare gevoelens,de hele tocht zonder noemenswaardige blessures,mijn voeten doen een beetje pijn en ik heb 2dode tenen maar dat gaat vanzelf weer over.
Gisteravond een soort van afscheids feestje gevierd met de groep ,na het eten bleven we met een select gezelschap nog wat naborrelen,de Kees hield het na 1 glas wijn voor gezien en ging naar bed zodat wij met 5 man (THE ratpack) achter bleven.
De Deense Thorst,de Duitse Andy,de Canadese Peter ,Italiaanse Julio en mijn persoon.
De Noor had besloten om vandaag niet meer te gaan lopen want zijn vlucht ging om 09.00 maar vond nog wel de spirit om met Andy een drink wedstrijd aan te gaan,beide heren bleven alleen achter in het restaurant want de andere heren vonden het aantal biertjes wel genoeg.
Vanmorgen bij het opstaan waren beide heren een beetje gammel,Andy had zoveel bier op dati hij niet eens de moeite had genomen om zich uit te kleden en was gekleed zijn slaapzak in gekropen,Thorst was zo lam dat hij de verkeerde slaapzaal in was gelopen en bij een vrouw in bed wilde kruipen ,dat mensje heeft de hele slaapzaal bij elkaar gegild, ja wat wil je als er een Viking van 2 bij 2bij je in de slaapzak wil kruipen,het liep gelukkig goed af en we hebben de tocht behoorlijk vochtig uitgeluid deze avond.
Maar vandaag moesten wij nog een stukje wandelen en gelukkig regende het lekker hard en de wind deed ook van zich spreken.
Weer hordes mensen en weer hele aparte,een Chinese mevrouw die de hele tocht met haar parkiet in een kooitje had afgelegd,een buslading met Spaanse mensen die allemaal het zelfde gekleed waren,allemaal met een heel klein rugzakje,dus 100km in 4 of 5 dagen en na het wandelen met de bus naar een hotel.
Maar ook denog 3 overblijvers van de ratpack die enigszins uitgelaten over het parcours liepen,de hele Nederlands talige top 4000 is voorbij gekomen van daar komt Swiebertje tot aan in het bruine café.
Maar het is gedaan ,ik heb het gehaald, vanmiddag mijn oorkonde opgehaald bij het pelgrims bureau en lekker met Ingrid wat tapas en wijn genuttigd,en niet te vergeten mijn baard er af laten scheren met het mes bij e barbier en doordat ik sommige dagen niet in de spiegel heb gekeken heb ik van de week een hele dag met een kluit eigeel in mijn baard rondgelopen,ik zag het pas toen ik aankwam in de alberque,lekker fris.
De aankomst in Santiago viel letterlijk en figuurlijk in het water ,normaal gesproken staan er op het plein zeer veel mensen maar door de hevige regenval was bijna iedereen aan het schuilen,wij dus niet ,natter als nat kun je niet worden maar wel koud dus na een half uurtje nam de ratpack afscheid en er werd wat gemompeld van over 10 jaar een reünie ,ja dat is goed maar dan wel met een rollator.
Daarna snel met de taxi naar het hotel,ik had geen zin meer om nog 20 minuten naar het hotel in de stromende regen te lopen want Ingrid had een fijn e lokatie uitgezocht.
Eenmaal na het inchecken snel naar boven,kleding uitgeschopt en een half uur onder de heerlijk warme douche gestaan,en toen begon het wachten op inkie.
Ik werd een beetje hongerig want ik had weer eens niet van het Spaanse ontbijt kunnen genieten(heerlijk witbrood met jam) dus naar het restaurant ,zit ik net te eten gaat mijn telefoon,is het Ingrid ,waar ben je nu vraagt ze,ik ben al in de kamer.
Dus snel naar boven om mijn meissie te omarmen.
En ze leefde nog lang en gelukkig.
Weer even een bericht voor J.S te A.veen de opdracht is voltooid.
Lieve mensen ,ik vond het geweldig zo veel als er gereageerd is op mijn verhalen ,ik vond het zeer leuk dat ik jullie mocht meenemen op mijn camino,deze reis maakt mij een rijker mens en ik denk dat ik hier nog op terug kan kijken.
Mijn volgende reis gaat naar hopsie topsieland en een ieder die mij weer wil volgen wordt verzocht om 50euro,te doneren op rekening nr............
Allemaal bedankt oftewel muchas gracias
Hasta pronto

  • 07 Juni 2014 - 07:03

    Keesvanderwoude:

    Rinus, prima gedaan. Om de avonturen zou je hett nog eens moeten doen. Mooie terugreis naar Mokum, gr kc

  • 07 Juni 2014 - 07:27

    Karin Bergmans:

    Lieve Rinus,

    Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep van je reis, een fantastische prestatie !
    Geniet nu maar lekker na samen met Ingrid en ik hoop samen nog van een heerlijke vakantie, het is jullie van harte gegund en jullie hebben het erg verdiend !
    Dankjewel voor het meebeleven met je mooie verhalen, dikke kus en tot gauw !
    Liefs,
    Karin

  • 07 Juni 2014 - 07:58

    Marian Bollaart:

    Hi Rinus.
    Genoten van je verhalen tijdens jouw Camino, heerlijk al die omschrijvingen van je medelopers, over al dat "heerlijke eten"tijdens jouw lopen., en wat je allemaal hebt meegemaakt. Op jouw manier kan je er een boek over schrijven. Bye the way, van harte gefeliciteerd met je prestatie.
    Geniet nu van een welverdiende vacantie!!!!!!!
    marian

  • 07 Juni 2014 - 08:22

    Nick:

    Gefeliciteerd Rinus.
    Het was leuk je te volgen.
    Tot snel een keer op de kazerne.
    Nick

  • 07 Juni 2014 - 08:28

    Coby:

    Heeeey Rinus gefeliciteerd man!!
    Je hebt t gewoon geflikt! Super'
    Geniet lekker van je welverdiende rust!
    Enne.....lijkt mij heerlijk vent van 2 bij 2
    In bed :))
    Groetjes coby

  • 07 Juni 2014 - 09:58

    Je Moeder:

    Lieve zoon,
    Gefeliciteerd!!!!
    De tocht is gelukkig goed volbracht.
    Ik wist dat je het zou redden.
    Tenslotte heb je mij nog nooit teleurgesteld, dus ik heb een oneindig vertrouwen in je.
    Wij zijn zo trots op je als apen met zeven staarten.
    Wij waren blij dat je ons belde.
    Ga fijn nog een paar dagen lekker genieten met je lieve Inkie.
    Je hebt dit verdiend.
    Wij zien je gauw in Holland.
    Liefs en overwinningsknuffels van,
    Je moeder en Wim

    ps. Jammer dat je baard er af is; die hadden wij graag willen zien.

  • 07 Juni 2014 - 10:00

    Lia:

    Lieve Rinus
    Gefeliciteerd! Fijn dat je er weer bent. Geniet lekker van de luxe en Ingrid.
    Tot snel dan krijg je een persoonlijke knuffel van me.
    XXX Lia

  • 07 Juni 2014 - 10:27

    Hilga:

    Hallo Rinus,
    Fantastisch Je hebt het gedaan !! Gefeliciteerd!!
    Ik heb genoten van je reisverslagen!!!
    Hopelijk eens tot ziens met de PIZ groep
    Groetjes ook voor Ingrid
    Hilga-Ann

  • 07 Juni 2014 - 11:08

    Francis:

    Lieve schat gefeliciteerd geniet nu maat samen met ING xxxx

  • 07 Juni 2014 - 12:43

    Liesbeth Vd Oord:

    Rinus geweldig je hebt het gered. Je bent een stuk rijker geworden. Voorlopig heb je genoeg gespreksstof waar iedereen van mee kan genieten. Voetjes omhoog en even lekker nagenieten met Ingrid. Zal je geen moeite kosten. Groetjes je volgers Frank en Liesbeth

  • 07 Juni 2014 - 12:59

    Ans Kupper:

    Hai Rinus,
    ik heb geoten van je reisverslag. Je hebt een hele beeldende schrijfstijl.
    Gefeliciteerd dat je je doel hebt bereikt en geniet met Ingrid van nog een mooie tijd in spanje of waar ook ter wereld.
    Hartelijke groeten, Ans ( van de PIZ curus)

  • 07 Juni 2014 - 14:52

    Nico En Ria Velthorst:

    Gefeliciteerd Rinus met je prestatie, hoop dat je ook af en toe het "licht" hebt gezien...
    Groetjes aan Ingrid en geniet lekker samen.
    groet Nico en Ria

  • 07 Juni 2014 - 17:59

    Bassie:

    Gefeliciteerd , ga lekker bijkomen en geef je lichaam even lekker rust

  • 09 Juni 2014 - 09:09

    Pauline:

    Lieve Buum, wat een avontuur..., wat een prestatie..., wat een verhalen...
    Gefeliciteerd !
    xPauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 23209

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: