De betovering is verbroken - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu De betovering is verbroken - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

De betovering is verbroken

Blijf op de hoogte en volg rinus

05 Juni 2014 | Spanje, Pedrouzo

De boekjes hebben gelijk,zodra de twee wegen samenkomen is het gedaan met de stilte,vannacht geslapen in een slaapfabriek,120 bedden en allemaal bezet ,en dat is er dan maar een van de vele particuliere alberque,s.
In Arzua waren er geloof ik wel 8 van deze fabrieken dus dan kun je op je vingersuittellen hoeveel mensen je de volgende dag gaat tegenkomen/inhalen, bij 150 inhalers gestopt met tellen.
Maar het is gedaan met de lange stukken waar je geen mens tegenkomt,je zou bijna een papegaai,op je schouder zetten die steeds BON CAMINO voor je zegt,maar goed nog maar een dag rare mensen bekijken,ik heb ze in alle maten en soorten gezien,er liep een vrouw die had zulke dikke kuiten en ze had er een tattoo op ,in het voorbij gaan leek het of ze de Nachtwacht op haar kuit had staan ,zo verbijsterend groot.
De Japanners zijn weer van een ander slag,geheel gehuld in fluoriserende regenkleding(geen regen) lopen ze in grote groepen luid te praten en lijken zich niet te bekommeren om de nog steeds prachtige natuur.
Ook een Koreaans gezin van 5 pers loopt de tocht,vanmorgen bij aanvang stonden ze in een kring en waren in gebed er werd gevraagd om deze dag te zegenen ,mooi om te zien.
Vanmorgen n om 10.00 onderweg in een koffie tentje een groep Italianen ,zo stoned als een garnaal ,zo kun je hem dus ook lopen.
Maar het meerendeel van de lopers lopen de 100 km,gezien de kleine rugzakjes en de vele mank lopende en strompelende mensen,dee hebben blijkbaar niet getraind of het juiste schoeisel.
In de slaapfabriek van gisteren stonden massage machines om je voeten te masseren ,die werden de hele avond in gebruik gehouden door een stel aanstellers die hadden wel 10 km gelopen deze dag,ja dan moeten je voetjes gemasseerd worden.
Ik ga morgen wel naar een Thaise massage in Santiago met een bak soep na afloop.
Vandaag bedacht ik me dat het na morgen over is met de lol,aan de Engeland ben ik blij dat ik er ben maar het norte gevoel zal ik nog wel een tijdje meedragen.
Morgen nog 20 km en een afsluitend verhaal over de aankomst en de kathedraal.
Tot morgen

• 05 Juni 2014 - 17:10

Ingrid:

Tot morgen! xxx :-)

• 05 Juni 2014 - 17:31

Keesvanderwoude:

Rinus het leest als een roman. Schitterend, moedigh voorwaartsch. Groeten uit de Jordaan, Kees van de cursus.

• 05 Juni 2014 - 17:45

Desiree.elzo@unet.nl:

He Rinus,
    Weet je nog dat wij samen de film ´The Way´ hebben gezien op Zebra.
    Aan het einde de prachtige aankomst in Santiago met haar kathedraal.
    De dienst met de heen en weer slingerde wierookvat wat volgens mij een indrukwekkende gezicht moet zijn.
    Het komt op mij surrealistisch over dat jij nu daar zit daadwerkelijk in de kathedraal en de dienst volgt net als in de film.
    Missie volbracht!
    Knuf Elzo.

• 05 Juni 2014 - 18:33

Jack En Pascale:

Hè Rinus,

Jammer dat we pas de laatste dagen je enorme leuke reisverslagen hebben ontvangen, je hebt de scharen goed geslepen voor je wegging. Echt super wat je allemaal meemaakt op zo een tocht. Van ons mag je de hele wereld overlopen als je maar zo leuk blijft schrijven. Terwijl jij je zo uitput zitten wij lekker op het strand van Ibiza naar een blauwe zee te kijken op zoek naar de kreeft. Echt respect dat je dit doet, morgen een top dag en je kan altijd nog schrijver worden.
    Groetjes Jack en Pascale

• 05 Juni 2014 - 19:33

Coby:

Weer lekker naar huis jij,we missen je in t park :)
    Geniet van je laatste kilometers en misschien stiekum al nieuwe trip gepland?
    Eerst maar boek schrijven! Ik verheug me er al op
    Groetjes Coby

• 05 Juni 2014 - 20:33

Ron:

Nou als ik dit lees dat je er bijna een bent mag je de overbodige spullen die je niet teruggestuurd hebt in de verkoop doen als je in santiago bent, je steunkous tegen de harde kuiten bijvoorbeeld of je zak drop die te zwaar was,,, of is die inmiddels op? er zijn nog wel wat liefhebbers voor.
    Anyway wat heb jij je best gedaan om ons mee te laten genieten van een unieke trip , maar ook de schrijfzels en gedachtenspinsels tijdens de tocht.
    Ik zag dat er ruim 5200 keer gekeken is naar alles waar we met veel plezier van hebben genoten want op deze manier laat je ons meegenieten van alles wat er tijdens de comino gebeurt.
    Het is ook wel weer prettig om weer eens in je eigen mandje te kruipen en een rondje te lopen met bobby.
    Ik heb ook nog een bijzondere ontmoeting gehad in de supermarkt,,,,, maar dat hoor je later.
    Hou je tai kerel , groetjes aan ingrid en van ons een dikke knuffel !!
    Laterzzzzzzz
    Ron

• 06 Juni 2014 - 11:57

Tommy:

Nog even doorbijten en dan zie je je lief weer. goe gedaan jochie.
    Knuffels de Deentjus en de Dipo's

• 06 Juni 2014 - 15:47

Carrie:

Hoi Rien,
    Waarschijnlijk heb je het er al opzitten!
    Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
    Groeten aan Ing.
    Carrie

• 07 Juni 2014 - 08:46

FRins:

Ah! Je bent er al! Van harte proficiat & heel veel plezier nog met Ing!