Alles is dicht - Reisverslag uit Vilalba dels Arcs, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Alles is dicht - Reisverslag uit Vilalba dels Arcs, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Alles is dicht

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

01 Juni 2014 | Spanje, Vilalba dels Arcs

Rare jongens die Spanjolen ,op zondag is echt bijna alles gesloten,dus een Jezus eind lopen voor je iets tegenkomt waar je een bakkie koffie kan kopen,ook nog een tostada,ik kon mijn geluk niet op.
De afgelopen dagen zoiets raars meegemaakt,al enige dagen komt er veel later als de rest een Tsjechisch stel aanlopen,zij met een grote rugzak en een boodschappen wagentje en hij met alleen maar zo een zelfde karretje.
Het volgende ritueel speelt zich bij aankomst af:hij doet zijn jas en schoenen uit ,rolt zijn slaapzak op bed en stapt er ongewassen in,zij gaat dan een wasje doen ,sokken en ondergoed en wordt er dan erop uitgestuurdom boodschappen te gaan doen,bij terugkomst gaat zij het gekochte klaarmaken en brengt hem het eten op bed,als er gegeten is doet hij een wollen muts over zijn ogen en slaapt tot de volgende morgen,zij gaan nog niet eenmaal min of meer gelijk met de anderen de straat op.
Gisteravond kwam ik er tot mijn schrik achter dat zij het bed boven mij geannexeerd hadden,hij/zij had het meest Gore goed aan mijn bed gehangen,daar kwam een zeer kwalijke lucht vanaf,ik heb ze dringend verzocht om hun teringzooi ergens anders te drogen te hangen hetgeen onder gemompel gedaan werd,ik had jullie al eens verteld dat als je in het onderbed ligt en de bovenbuurman draait zich om dan wordt je vanzelf wakker,ik denk dat mijn buurman iets last had van anti douche wurmen want ik heb bijna niet geslapen,vanmorgen met zeer veel herrie mijn tas ingepakt en per ongeluk een paar keer hard tegen het bed gestoten,iets tegen het paar zeggen heeft geen enkele zin daar ze geen andere taal spreken als hun moerstaal.
Ik was gisteren in een plaats waar een lokale wielerronde gehouden werd ,erg leuk om naar te kijken met een biertje in de hand,een mannetje of 50 motorpolitie reed mee,ja dat mag wat kosten.
Bij een groot weiland stond magere/dikke Hein met een zeis het gras te maaien,ik vertelde hem dat hij nog even een jaartje of 40 moest wachten want ik was nog niet zover.
Ik zit nu in het zonnetje voor de alberque,vanmiddag even 4km heen en weer naar het dorp om iets te knagen te kopen ,eindelijk in een bar was er een menu del dia te krijgen,een soort van soep met varkensoren(lokale spec) en een sudderpotje met vlees en groente,bij de eigenares gebedeld om een bocadilla voor de avond want de supermarkt gaat morgen weer open,,natuurlijk gelukt,zo zie je maar weer ,mijn Spaanse lessen werpen zijn vruchten af.
Morgen naar Baamonde,slapen in een klooster,mij benieuwen!
Hasta manana

  • 02 Juni 2014 - 10:10

    Frank:

    hoi die Rien

    Hier was het ook weer zo afzien de hele dag mooi weer , op je luie reet met Mart Smeets en 'avonds bij je Ing en Brit en Gary gegeten met de voetjes in het warme zand. (rot hé).
    Ze hadden gevulde padenstoeltjes met feta en honing en vis spiesje en sla, erg lekker allemaal .
    In Thailand is het op dit moment erg onrustig ,misschien moeten we bij terugkomst onder het genot van een Spaans wijntje even om de tafel gaan zitten om te bespreken of dit wel het reisdoel wordt ?
    Verder maak er lange dagen van dan geniet je ook lang en kunnen wij ook veel van je lezen.
    Hasta manana Amigo.







  • 02 Juni 2014 - 17:32

    Tommy:

    Je duikt helemaal in de Spaanse cultuur op deze manier, je word zo in het diepe gesmeten.
    Hier gaat alles op z'n Nederlands verder, nog even en je bent weer terug.
    Voor jou zal de tijd wel zijn gevlogen je maakt zoveel mee op een dag dat je geen tijd hebt om je te vervelen.
    Als je thuis komt en alle verslagen leest dan zit je zo weer in gedachten in Spanje, super om op deze manier de reis bij je te houden.
    Lieve Rinus je wordt hier zeker gemist door Familie en vrienden en we kijken uit naar je thuiskomst met je life.

    Knuffels de Deentjes en de Dipo's

  • 02 Juni 2014 - 19:11

    Frins:

    Ahhhh, goed verhaal weer, Rien! Hoe lang moet je nog naar SdC? Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 23195

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: