Een beetje veel - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Een beetje veel - Reisverslag uit Soto de Luiña, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Een beetje veel

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

26 Mei 2014 | Spanje, Soto de Luiña

Gisteren avond nog even een nazit gehad met de hospitalero in Aviles en de kwestie van de verdwenen schelpen in Oviedo aangehaald,hij vertelde dat onze oost europesche vrienden de stad met een bezoek hadden vereerd en bij deze gelegenheid alles van brons en koper uit de straat en van de muur hadden gehaald,nog bedankt.
Vonmorgen erg vroeg op pad,om 07.00 liep ik al buiten in mijn poncho want het regende weer eens,wat een kolere ding is dat toch(de poncho) het is al een gevecht op zich om hem alleen aan te trekken en heb je hem eenmaal aan en het waait wordt ik helemaal horendol ,de hele tijd waait dat ding de verkeerde kant op,gelukkig werd het rond het middag uur weer droog met een lekker zonnetje,voor de rest van de trip blijft Mr Poncho in de tas.
Ik zou vandaag niet zo ver lopen maar 26 km maar eenmaal in de plaats van bestemming ging de alberque pas om 17.00 open,ik voelde mij goed dus doorlopen naar Soto de Luina hetgeen inhield dat IKON totaal 40 km gelopen heb.
Nou dat voelt de Kreeft wel in zijn scharen,ik zal de foto,s van de route bij voegen om een beeld te krijgen van de dag.
Na aankomst meteen onder de douche want ik had behoorlijk lopen zweten,en daarna even met de beentjes omhoog.
Ik kon pas om 20.00 aan het eten en aangezien ik wel iets verbrand had vandaag lag ik aan de geeuw honger.
Vandaag slaap ik in een soort van hospitaal,er zijn 4mensen aanwezig die door ernstige blessures een paar dagen niet mogen/kunnen wandelen(tendinitis en blaren als rosbief),die liggen van verveling de hele dag maar op bed want ook hier is weer geen flikker te doen.
Morgen ga ik weer door en kom ik jullie weer lastig vallen met slap geouwehoer uit het land van Sint en piet.
Hasta manana

  • 26 Mei 2014 - 22:03

    Francis:

    Hoi Rien,
    Een aardig stukje lopen vandaag, knap hoor!! Het schiet ook al aardig op he. Wat gaat dat snel! Ik bewonder je wat je doet, super. Je hebt straks aardig wat te vertellen. Hier ook alles goed, caravan staat voor de deur, dus gaan zo langzamerhand wat inpakken. Als jij terug komt zijn wij alweer onderweg. Nou, dikke kus van ons xxxx Ruud en Francis

  • 26 Mei 2014 - 23:41

    Ron:

    Hey Rinus,
    Wat een eind is dat jongen , in plaats 26 loop je er 40 ,, en nou maar hopen dat in een schoon bedje kan slapen want dat zal je nodig hebben na zo'n eind tippelen .
    07.00 uur tot 20.00 uur lopen zal je idd een ongelofelijke honger hebben en ik hoop dat ze een lekkere biefstuk of zoiets voor je hebben.
    Angela zit naast mij op de bank en zit met verbazing te kijken naar de prestatie die jij levert, ook de foto's die jij gepost hebt vind ze mooi , ze wil even zeggen,, heel veel succes en hou vol.
    Nogmaals verzorg je kreefte pootjes goed want dat is kostbaar gereedschap in dit verhaal.
    Als er niks te doen is zou ik zeggen loop naar een ander dorp waar misschien meer te beleven valt, dan schiet je twee vliegen in een klap.
    By the way , zwarte piet heeft zijn rechtzaak verloren hier in holland en zal dus als gekleurde piet door het leven moeten ik denk dat zij daar in spanje niet zo blij mee zijn.
    Ik spreek je laterzzzz
    Ron

  • 27 Mei 2014 - 00:31

    Terence:

    Hi Rinus,

    Je bent goed bezig en ik les dat je nu een beetje mannelijk afstanden begint te lopen :-) Voor jou zal dat een Piece of Cake zijn en ik geloof best wel dat je ook al aardig bent afgevallen, maar dat is niet zo verwonderlijk en begin je een beetje op "ons" B-ploegers te lijken met goddelijke lichamen :-)

    Maar ik lees dat je lekker aan het genieten bent en waarschijnlijk leef je momenteel ook in een hele andere wereld dan waar wij in leven qua werk, file, belasting betalen, journaal, regen, regen, regen........en jij met je voeten op de vloer en aan de einde van de dag, voeten omhoog en genieten van de rust. Zoals ik het lees, is de loop nog geenees de grootste uitdaging, maar waar je elke avond slaap.....wat een bende soms en soms zelfs een varkensstal. Maar als je s'ochtends wakker word en iemand staat naast je met een ontbijtje, is alles weer vergeten.......maar ja, zelf het ontbijtje is dezelfde uitdaging als de loop zelf.

    Vandaag eerder naar huis gekomen van een anniversary in Parijs, ivm dat onze hond naar het ziekenhuis moet voor een operatie. Niet bedreigend, maar wel nodig. Ct-scan 700.-, operatie 3000.-......allemaal veel geld, maar dat doe je voor je kind (hond). Parijs was wederom mooi en het Loire-gebied verkennen we over drie maanden wel. Bij de Brandweer is alles normaal en wachten af op wat gebeuren gaat. Coppes staat zeer groot op billboards in Amsterdam ivm hairlotion....of was het oets anders:-)

    Lekker slapen en tot morgen.

    Groet T

  • 27 Mei 2014 - 11:17

    Jan:

    hoi rien
    Hier jan weer met een vraag ik ben er niet voor naar Utrecht gereden want ik vertrouw die gasten niet meer, maar het volgende. Je bent nu net als al je mede lopers al zo,n 3-4-5- weken op pad en dan slaap je op een slaapzaal daar gaat om 10 uur het licht uit en dan is er ( rust ) .
    Nou vraag ik mij af,en dat kan ik die drie in utrecht toch niet uitleggen of jij s,nachts daar wel eens rond gaat lopen om een KWARTJE te wisselen.je weet wel van vroeger op hendrik, leuke avond.
    Het antwoord hoor ik wel als je terug bent want over de mail kan eigenlijk niet.
    Nou ouwe reus ik lees dat het lopen heel goed gaat en dat je goed vordert houw de benen heel en geniet, nog een klein stukje recht door en je staat op het plein, heel veel succes

  • 28 Mei 2014 - 15:34

    Tommy:

    Hoi Rinus wat een darm zeg. Petje af hoor.
    Huize van Deene heeft een aantal berichten gemist omdat zoek de Kreeft bij ons als spam binnenkomt en als ik op een andere manier zoek krijg ik het bericht dat de site uit de lucht is,vandaar.
    Gelukkig is er nu niets aan de hand en kan ik reageren. Frank is al een paar dagen ook in Frankrijk en geniet volop zo te horen. Ik denk dat hij ook gesloopt thuiskomt. Ik verwacht hem vrijdag laat thuis. Ing belde om te vragen mee te gaan naar een evenement in de westergasfabriek gezellig hoor ja alles gaat hier ook gewoon door ook al is het vreemd zo zonder de mannen.
    hier is de regen nog heftiger dan anders het stuitert gewoon terug, balen hoor en jammer dat jij ook zo'n regen hebt onderweg. Het is toch lastiger als je zo nat bent.
    Rinus ik neem m'n petje af hoor en bedenk een heerlijk etentje als jullie terug zijn.
    Hartelijke groet en dikke kus Tommy en Frank. De Dipo's en Yvette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 23196

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: