Dat begint goed - Reisverslag uit Avilés, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Dat begint goed - Reisverslag uit Avilés, Spanje van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Dat begint goed

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

25 Mei 2014 | Spanje, Avilés

Vannacht in de meest smerige slaapplaats gelen die ik tot nu toe heb meegemaakt,bij aankomst even vluchtig gekeken en op het eerste gezicht ging het wel.
Ten eerste zoals gemeld errug klein maar ook mijn bed was te klein,ik ben een paar kilo,s kwijt maar in de lengte is er niks vanaf,dus lag ik met mijn benen buiten boord,het bed was beslapen dus niet echt fris maar de Kreeft heeft daar een oplossing voor namelijk de lakenzak,maar die moet vandaag dan wel gewassen worden.
Met het ontbijt zijn we er weer ingetrapt dus dat doe k niet meer en alles was te vies om aan te pakken,aanrecht ,borden en de kopjes,kortom slecht adres.
Om 07.15 de straat op naar de kathedraal want daar scheiden de wegen zich,Peter. Gaat verder op de camino primitivo en ik volg weer mijn route op de norte langs de kust.
Nu heeft het stadsbestuur van oviedo iets leuks bedacht,de route de stad uit word(werd) aangegeven met bronzen schelpen die in de straat liggen verzonken,maar alles wat ik zag geen schelpen,wel stomdronken jongelui die rond die klok de disco verlaten,ook nog even staan kijken bij een vechtpartij ,zo te zien waren het gasten van een trouwpartij want tot voor de vechtpartij zagen ze er netjes uit.
De schelpen in de grond heb ik nooit gevonden dus ik heb eerst een uur als een drol in de pispot rondgelopen voor ik de route had gevonden.
De route. Ging weer(t word eentonig) door prachtig gebied met af en toe een buitje tot op 5km voor Aviles toen werd het te gek ,ik spoelde zowat van de weg af ,toen ben ik even gaan schuilen in een bushokje.
Na ongeveer 10 minuten zie ik een brandweer busje aan komen rijden dus als oud brandweerman zwaai je dan even,het voertuig kwam met gierende banden tot stilstand en het raam ging open ,hola buenas dia's,of alles oké was,ja dat was ik ,alleen een beetje nat en koud,of ik mee wilde rijden naar Aviles,ik heb toch even staan twijfelen maar ik ben toch ingestapt( slappe zak).eenmaal onderweg werd er 100uit gevraagd naar de BAA en of ik meewilde naar de kazerne want die lag om de hoek van de alberque waar ik moest zijn ,tuurlijk wil de Kreeft dat.
Op de kazerne aangekomen werd ik aan iedereen voorgesteld en weer vertellen over mijn ex werkgever en natuurlijk over mijn wandeltocht,er werd geïnformeerd hoe mijn ledematen er voor stonden en of ik last had van mijn rug van het lopen met zo een zware rugzak.
Laar er nu net een sportmasseur in dienst zijn dus lag de Kreeft binnen een halfuur op de massagetafel( lekkurrrrrrr)de beentjes een de rug zijn goed onder handen genomen dus ik ben weer als nieuw.
Ik heb beloofd om een paar T shirts op te sturen voor de mannen en na de verwen partij op naar de alberque.
Daar aangekomen meteen onder douche ,bedje vast opgemaakt en even de straat op om iets te eten te scoren ,het zal wel een feestdag zijn maar onderweg was er niets open ,dus een paar cortado,s en een stuk tortilla en ik kan er weer tegen.
Morgen naar Soto de Luina, 28km,kom maar op .
Hasta manana

  • 25 Mei 2014 - 21:56

    Lia:

    Hey Zwaag met vette baard. Leuk om je weer even gezien te hebben.
    Leuk verhaal weer Rien, maar eigenlijk zijn al je verhalen leuk. Zoek een uitgever! Hoe vind je m'n nieuwe vlam? Haha zo gezellige avond gehad. Vandaag ook een topdag met jouw vrouw. Waarschijnlijk heeft Ingrid alles al verteld.
    Nou lieve Rien, ga lekker zo door.
    Dikke kus Lua

  • 26 Mei 2014 - 16:44

    Robin:

    Hé Rientje!
    Je vermaakt je wel zo onderweg he? Je kunt die brandweer dus toch nog niet loslaten?! Je hebt je effe lekker laten nemen door die bombeiros. Jij hebt ook altijd mazzel!
    Enne, lag je in een ledikant ofzo? Want als jij met je voeten uit een bed steekt dan kan het geen normaal formaat bed zijn....
    Op Victor loopt trouwens alles nog op rolletjes. Geen calamiteiten lately. Een hoop gekkigeit, dat wel.
    Wilde je even laten weten dat ik met plezier je reisverslagen lees!

    Kus vanuit een zonnig Diemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 23204

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: