Zeiknat - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Zeiknat - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Zeiknat

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

23 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Zoals voorspeld ,na een half uurtje wandelen begon het te hozen,dus snel de regenhoes om de rugzak ,regenjas aan een de nazi gamachen om mijn schoenen gedaan.
Nu zullen jullie denken "nazi gamachen" een paar dagen geleden vertelde Zwitserse Frans dat hij van die "Nice"gemathematiseerd had en Peter verstond nazi gemachen ,dus vanaf dat moment heten die klote dingen zo,en waarom klote dingen ,omdat je ze nodig hebt als het regent,jeloopt een groot gedeelte van de dag door kniehoog gras en als je die dingen niet omhebt krijg je natte voeten.
Ondanks de regen is het toch prachtig wandelen en ik blijf het zeggen ,het meeste valt ernaast.
T was gisteren wel een zware dag ,niet alleen het aantal km,s maar ook het aantal lange en zware beklimmingen .
De laatste 10. Km moest ik ongeveer 5kg extra de berg opzeulen,zo dat mijn rugzak richting de 21kilo ging en gezien het laatste steile stuk was dat geen feest.
Er was in mijn route boekje melding. Gemaakt dat er in de alberque geen voorzieningen waren,dat klopte ook maar om 18.00 kwam er een soort van SRV kar voorrijden met van alles te koop dus ik had10 km met een bult boodschappen in de rondte gelen helemaal voor niks.
De alberque was er een van het meest simpele soort,een omgebouwd schooltje met 1 lokaal waar we met een mannetje of 18sliepen waarvan er ook een aantal op een matras op de grond.
Er was voor de rest geen reet te doen dus ik lag om 20.15 in mijn mandje en heb tot 06.30 geslapen .
Vandaag om 07.15 pad voor een lullige 26 km,na de afstanden van de afgelopen dagen vindt ik in deze afstand geen uitdaging meer .
In de stromende regen en een gierende wind heerlijk gelopen ,grote gedeeltes door bospaden en over een bergkam door verstilde dorpjes waar alleen maar oude mensen wonen,en iedereen heeft een hond dus iedere keer als er een pelgrim passeert slaan ze aan.
Van de week een man gesproken die in zijn kont gebeten was door een hond,dat zag er lelijk uit,die mocht even een spuit gaan halen bij de dokter.
Gisteren was een dag zonder WiFi want in dat dorpjejejeje was helemaal niks, 5huizen waarvan er 2 waren ingestort en de alberque meer niet.
Morgen weer een dag van 28 of zoiets en dan ben ik in Oviedo,dat is eigenlijk niet op mijn route maar ik kreeg een tip om Gijon te mijden 10 km voor en 20 erna alleen maar industrie dus ik maak een omweg ,ik loop van Oviedo naar Aviles en dan zit ik weer op de camino norte.
Tot schrijfs

  • 23 Mei 2014 - 19:07

    Liesbeth:

    Rinus ik merk dat het zwaar is geweest ga maar vroeg onder de wol. En morgen geen boodschappen meezeulen. Hoop dat het een leuke route wordt. Groetjes Liesbeth

  • 23 Mei 2014 - 19:18

    Lia:

    Hoi Rien

    Merk aan alles dat het goed met je gaat. Je maakt volgens mij een prachtige reis waar je de rest van je leven op kunt teren. Mooie foto's ook! Ja ja heb ze natuurlijk gevonden. Ben soms te snel, maar je kent me. Je schrijft weer super leuk. Blijf dat maar doen, dan maken wij ook een beetje deze reis mee.

    Dikke kus uit Oudkarspel

  • 23 Mei 2014 - 23:21

    Terence:

    Gezellige ouwe badmuts,

    Ik merk aan je schrijven, dat je ondanks de weers-elementen, geografische liggingen en blaffende honden, je echt geniet van deze tour en je een bepaalde routine begint te krijgen in je doen en laten, zoals dat 26 km lopen al niet meer een uitdaging is. Die extra5 kilo die je heb meegezeuld, moet je zien, dat je gewoon wat mannelijker heb gelopen ipv van nichterige rugzakje waar je normaal mee loopt hahahahahahaha. Misschien als je had omgekeken tijdens je loop, dan zal je waarschijnlijk gemerkt hebben, dat die RSV wagen constant achter je reed :-) Heb je trouwens de fotos gezien van Coppes.......vreselijk om gelachen en de foto met dat snorretje.....twee druppels water :-) Momenteel zit ik in bed in een hotelkamer in Parijs met Edith naast me slapend.......we hebben een volle dag gehad en we zijn t/m Maandag in Parijs, daarna naar het Loire gebied met de vele kastelen. Net heerlijk gegeten in een leuk Restaurantje met heerlijke wijn en heel goed eten, om te proosten op onze anniversary dat we vandaag 8 jaar zijn getrouwd.......wat heeft ze toch een geluk met mij hihihihihi........Een betere vrouw kan ik niet wensen. Veel plezier morgen met een kleine omweg, maar ik hoop voor je op beter weer. Groeten van Edith en mezelf.

  • 24 Mei 2014 - 10:47

    Rinske:

    Leuke post!
    Be cool, stay strong :)
    Xxxx FRins

  • 24 Mei 2014 - 11:02

    Jan:

    hoi ouwe regenworm
    ik kan me helemaal inleven met wat je mee maakt, maar als je straks terug bent is het het mooiste wat je meegemaakt hebt, alles nat ook je telefoon en red je dan maar haha.
    Maar het volgende, ben vrijdag weer even in Utrecht geweest bij die drie oplichters met een vraag.
    Zoals je weet hebben fietsers de laatste 200 kilometers het het moeilijk dan gaat het geweten en de zonden opspelen en zit je de hele weg te janken nu vroeg ik me af hoe zit dat met wandelaars.
    Nu kreeg ik het volgende antwoord: normaal geld als regel ongeveer 70 km en dan ben je in Santiago
    Maar door die vorige sessie gingen ze toch even in overleg. Na een half uur waren ze terug met het volgende advies: In jou geval raden ze aan om bij 140 km te beginnen want dan zou je het net redden anders moest je nog twee dagen om die kerk heen lopen in Santiago en dat schiet ook niet op.
    Zo zie je maar rien dat geld van die kerk heb ik er al weer uit haha
    oja die ene had nog steeds rooie oogjes , hij zei van het uien snijden, maar jij weet wel beter
    Nou ouwe reus maak er nog wat moois van(je berichten zijn weer formidabel)en ik ga je weer berichten
    groetjes jan en jose

  • 26 Mei 2014 - 07:45

    El Portaal:

    HOOOOOLA ,Hola Rino,
    ¿Qué tal hombre?
    Cuando vas a escribir en español? ¡Ahora no lo comprendemos!
    Sabes que para un pelegrino auténtico está prohibido tomar el tren o hacer autostop?
    Pero también es verdad que a pie cada día estarás un poco más cerca del final.
    enfín .... El Camino a SantiaGO es muy laaaaaarGO ¿no? Pues...
    GO GO GO porque para un rino-----ceronte como tú...
    OYE,Tenemos preguntas para ti ....¿Ya has comido langostas?....
    Y ¿Has encontrado bomberos locales al caminar?
    ¿Cuál es el color de los bomberos, el rojo?
    ¿Por Cuántos caminos históricos has caminado?
    ¿Ya tienes ampollas en tus pies? Pobres pobres pies.

    Saludos y un abrazo de Carlijn, Rainer, Paul, nick ,Nick, Martin, Agnes , Benjamin y tu profe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 23217

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: