Weer op pad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

19 Mei 2014 | Nederland, Amsterdam

Na de rustdag weer onderweg ,van SAN Vicente de la Baraquera naar Pendueles een klein dorpje aan de kust ,als ik morgen in LLanes aankom hoef ik nog maar 422 km naar S de C ,dus ik ben bijna om de hoek.
Het lijkt wel of de rustdagen mij geen goed doen ,het duurt erg lang voor ik weer in mijn ritme van lopen zit en ik ga nog even nadenken over het nut hiervan.
Vandaag een etappe met erg veel asfalt hetgeen ik verafschuw,het verkeer raast voorbij en sommige mensen lijken je niet te zien en rijden rakelings langs je heen ,dus steeds goed blijven opletten.
Ik wil jullie nog even een verhaal vertellen van de Zwitserse Franz',de beste man is 72 jaar oud en loopt nog als een jonge god,wel met spillebeentjes maar goed hij komt er ook.
Wij zitten tussen de middag op het terras en hij zit naar de menu kaart te kijken,de Spaanse taal is hij op 5woorden na niet machtig dus hij vraagt aan mij om uitleg,ik vraag hem of hij van inktvis houdt hetgeen hij onder uitbundig ja knikken bevestigd ,dus ik bestel INKTvis voor hem.
Na enige minuten wordt er een kom gebracht met het gevraagde en hij valt glunderend aan maar na een hap kijk hij mij verschrikt aan en vraagd , wat is dat zwarte spul in die dingen ,ik kan mijn lachen niet inhouden en zeg dat is nou INKTvis en hetgeen eronder is patat,maar dat was niet meer te herkennen.
Hij heeft het als een grote jongen opgegeten maar liever had hij met mij geruild.
Ik moet toegeven het zag er niet uit maar hij wilde het zo graag.
Gezien het feit dat ik maar 1 nacht in de alberque mag blijven hebben Peter en ik vannacht in foulty towers geslapen ,een hotel in de klasse van vegane glorie.
Er werd bij het inchecken gevraagd of we ontbijt wilde ,tuurlijk willen we dat( 3euro) we hadden beter moeten weten ,inleg zolen als toast ieder1boter en 1jam en als klap op de vuurpijl 1kop opgewarmde koffie,huilend hebben we afscheid genomen,na zoveel gastvrijheid was het moeilijk weggaan.
We zitten nu in een vrij nieuwe alberque in Pendueles en hier bieden ze avond eten en ontbijt aan ,wederom donativo .
In het dorp is het erg rustig( doods) wel 1 kroeg/restaurant dus party time tonight,ik denk dat ik weer om 20.30 in mijn mandje lig.
Hasta manana

  • 19 Mei 2014 - 16:23

    Ingrid:

    Ha ik ben de eerste vandaag.... Ja ja je leert iedere dag weer wat he als je op pad bent. Hoef je zelf ook niet meer aan dat gerecht te gaan zitten :-)! Loop maar lekker door hoor lieverd, kom ik net even sneller naar je toe! Thuis is alles oké, was een goddelijk weekend aan het strand. Met lood in onze schoenen zijn we gisteravond naar huis gegaan.... ik denk dat je dat hebt gevoeld vandaag (haha)
    Kus vanaf het werk.
    xxx

  • 19 Mei 2014 - 17:07

    Ans Kupper:

    Hai Rinus,
    veel succes met je voettocht.
    Ik geniet erg van je verhalen, of ik er zelf bij ben.
    Morgen bij het ontbijt zal ik, met een vers bakkie koffie, aan je denken.
    Hartelijke groet, ook aan het thuisfront,
    Ans Kupper

  • 19 Mei 2014 - 17:50

    Ton:

    Ga je weer volgen Rinus! Klasse en hou vol, je humor is aanwezig en dat leest fijn voor de huidige zonaanbidders hier in Holland!

  • 19 Mei 2014 - 17:53

    Marco Duivestein:

    Rare jongens die Zwitsers.

    Ja dat heb je ouwe jood als je voor 3 euro een ontbijttafel verwacht.

    Ciao amigo.

    grt Duif

  • 19 Mei 2014 - 18:49

    Joke Lips:

    Hallo rinus, wat goed dat je de tocht doet! Wel gehoord dat weer zou starten, maar ik wist niet waneer. Met veel plezier dit verslag van je gelezen,over het bestelde menu "inktvis" zou het recept wat wezen voor op het Strand???
    Heel veel sucses voor de komende dagen,wij zijn op dit moment in Houston bij onze kinderen
    En ik zal je verslag van de dag blijven lezen.
    Hartelijke groeten ook van Cees en volhouden hoor!! Joke

  • 19 Mei 2014 - 21:29

    Sylvia Meijer:

    Hai Rinus
    wat fijn dat het zo lekker gaat goed om te horen.
    gelukkig maar dat het zo saai is af en toe je zou nog als alcoholist terug komen ha ha en daar kennen we er al genoeg van toch BUURMAN ????????
    gezellig weekend strand gehad prachtig weer maar hier loopt het al weer af ff gezellig zitten beppen met jou meiden je schoonzoon en onze kinders een beetje ouderwets zal ik maar zeggen maar dan iets anders.
    Nou Rien voor nu weer even genoeg gezwets in de ruimte.
    Lekker door lopen niet te veel rusten en zeker niet te veel cerveza drinken.
    Tot snel Rob en Syl

  • 19 Mei 2014 - 21:42

    Terence:

    Ok....de lijst staat momenteel op 2 Zwitsers, 2 Duitsers, 1 Geit, 1 Hulk, 1 Ouwe taart, x aantal gevlekte dames en nu dan 1 Inktvis..........Het is een kleurrijk gezelschap en ik zie gewoon van de Brandweergrapjes in je verhalen terug zoals dat met die Zwitser vandaag ivm die Inktvis........Rinus, Rinus, Rinus......IK denki dat aan het einde van je loop, al deze getraumatiseerde mensen en dieren, jou staan op te wachten bij de poort van Compestella.........en niet met open armen :-)

    Groeten van de jongens van Z en tot nu toe hebben we het vrij rustig......dus straks lekker naar bed en morgen weer fris en fruitig op. Net nog even weggegweest voor een belangrijk ijsje.....of twee.....want ook dat is belanrijk. Voor de rest is er vrij weinig te melden, alleen dat de stakingen voor de deur staan en wij allen klaar zijn vor de strijd.

    Waarschijnlijk slaap je al, maar dan lees je dit morgenvroeg.......tenzij iemand een kussen over je hoofd trekt..........een van de wezens van afgelopen dagen.

    Groeten T

  • 19 Mei 2014 - 23:15

    Rinske Scholten:

    Rien! Ik moet even kijken hoever ik kom met dit bericht want ik schrijf vanaf mijn mobiel en dat schiet niet echt op 8-).
    Wow, wow, wow, wat ga je goed (en wat moet je nog een end!!).
    Je verhalen zouden (met minimale bewerking) tot zo'n film die ze met de Kerst uitbrengen omgetoverd kunnen worden 8-)) Je weet wel wat ik bedoel; zo een met fancy outfitjes, dieren die kunnen praten en een 'slecht eind' voor die vent die zo tegen dat jochie schreeuwde ;)
    Toen je het in je vorige bericht trouwens over ' gevlekte dames' had dacht ik dat je ouderdomsvlekken bedoelde en was ik heeeeel even teleurgesteld in je schijnbare ongevoeligheid, lolllll.
    Die Zwitser is voor het leven getekend.... awhhhhhhh.
    Hier is alles goed! Valencia is minder mooi als Barcalona mijn de mensen zijn ECHTE hartendieven :)
    Be good, be cool! Xxx rins
    **********
    (Frans!) Ha die broer van me!! Wat leuk dat je weer schrijft! Ik heb met genoegen je verhalen gelezen
    ! We volgen je op de voet! Kussen, je broer :))

  • 20 Mei 2014 - 10:00

    Je Moeder:

    Hallo lieve zoon,
    Het is leuk om je stem te horen.
    Aanstaande zondag ga ik weer bellen.
    Da zet ik muziek op van Mario Lanza.
    Leuke verhalen schrijf je weer.
    Wij kijken er iedere dag naar uit.
    Heb Ing veel knuffels gegeven, en er bij gezegd: Ïk hou van jou".
    Heel veel liefs en een mooie camino met leuke mensen en avonturen.
    Knuffels en liefs van
    je moeder en Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 23216

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: