Wat een mooie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu Wat een mooie dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

Wat een mooie dag

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

16 Mei 2014 | Nederland, Amsterdam

De voorgenomen 20km eventjes afgerafeld in 4uurtjes met slechts een keer een koffie break,dus om 13.00 aangekomen in Santilliano del mar,het voornemen om een stukje te gaan zwemmen moest ik los laten omdat de zee een beetje ver weg was,zoals de naam doet vermoeden ligt het niet aan zee maar een uur lopen vanaf de alberque.
Ik was vandaag een van de eerste die aankwam bij de alberque maar die ging pas om 16.00 open dus schoenen en shirt uit en zitten in de zon,ik wilde een stukje schrijven in mijn dagboek dus een tafel gepakt die onder het afdak stond,langzamerhand stroomde de pelgrims binnen,allemaal mensen die ik de afgelopen week ook al eens ontmoet had.
Ik zat nog steeds lekker in het zonnetje toen er twee Duitsers de binnenplaats op kwamen en die liepen regelrecht op mij af ,ze deden hun rugzakken af en keken mij verwachtingsvol aan,hola perregrinos,s Como esta,ik viel gelijk in mijn rol van hospitalero,mensen die mij iets beter kennen weten dat er in mij een zeer getalenteerd toneelspeler schuilt en de mensen op de binnenplaats zagen het gebeuren.
De twee uit ons buurland haalde hun pelgrimspaspoort uit de tas en stonden te wachten totdat ik het paspoort zou gaan afstempelen,ik heb nog een lulverhaal in het Spaans afgestoken hetgeen ze niet begrepen want no hablar espagnol was het enige wat er uit kwam.
Toen ze de mensen om ons heen hoorde lachen keken ze een beetje zuur,en zonder iets te zeggen pakte ze hun tas op en vertrokken en zijn niet meer terug geweest.
Ik slaap vanavond weer in een bezemkast want het is zeer klein in de alberque,totaal geen privacy,je hoort en ruikt alles van elkaar en s,nachts hoor je elkaar ook,soms erg hard.
Vannacht nog iets raars meegemaakt,komt er om 0200 iemand uit een andere kamer een foto nemen van slapende mensen ,inplaats dat de lullenkop dat in zijn eigen kamer doet,ik schrok wakker van het flitslicht en heb GVD 2 uur wakker gelegen,vanochtend nog even gevraagd wie het was geweest,maar blijkbaar kwam ik een iets dreigend over want aan wie ik het ook vroeg niemand gaf het gewenste antwoord.
Morgen weer verder naar san vincente de barguera een stukje van maar 34 km de dag erna neem ik weer een rustdag.
Dikke kus uit Spanje en tot schrijfs

  • 16 Mei 2014 - 23:53

    Terence:

    Lekker he......een Nederlander die twee Duitsers in de zeik aan het nemen is in Spanje. Deze loop is het kennismaken van verschillende nationaliteiten, niet de bedoelingen van internationale incidenten :-)

    Dus wat is de stand op dit moment: 2 Zwitsers, 1 Hulk, 1 Geit, Een ouwe taart en nu dus 2 Moffen, sorry.....Duitsers. Ben benieuwd als je tocht voorbij is :-) en dat van die lichtflits in je kamertje.....dat is je karma van de afgelopen 30 jaar wat je had uitgehaald bij de Brandweer :-)

    Fijne tocht verder en ben benieuwd nasr je volgend verhaal.

    Groet T

  • 17 Mei 2014 - 11:05

    Ingrid :

    Liefje,
    Wat een mooi verhaal weer... Je had het al verteld maar het opschrijven geeft ook een beeld. Ik zie je zo zitten aan die tafel haha wat een lol. Ik moet T wel een beetje gelijk geven, dit krijg je terug van je brandweer kwajongens streken. Als het daarbij blijft kom je er goed vanaf toch!
    Hier schijnt de zon volop en we genieten in ons prachtige huisje. Vanmorgen om 8 uur een heerlijke wandeling gemaakt met Bob. Ik denk aan je, geniet daar.
    Love you

  • 17 Mei 2014 - 11:30

    Marco Duivestein:

    He Rinus ouwe zeikert
    Dat ziet Ingrid heel goed,je vergeet wat voor aapie je zelf bent geweest en nog bent.
    En slapen in een apenhuis ben je toch wel gewend .

    Gelukkig ruik jij naar rozenblaadjes.

    Je gaat lekker.
    ciao amigo.

    groet Duif

  • 17 Mei 2014 - 14:46

    Rinske Scholten:

    Hahahahaha, awhhhhh, Rrrrrrrien: een stelletje Duitsers met het befaamde kluitje sturen - wat ben je toch een boef! En wat een geluk dat "de flitser" voldoende inzicht in de menselijke psyche had dat ie niet z'n hand heeft opgestoken (wwwwweg hand, hahahaha) ;)))))

    Mijn zwager, Ger, had ook van die mooie verhalen over het overnachten tijdens de 4-daagse. Hij had (door eerder 4-daagsen) reeds diverse voorzorgsmaatregelen genomen om te kunnen slapen en had uit lautere wanhoop het plan opgevat om Louis Armstrong (!) op z'n (toen nog) Walkman te zetten omdat dat ¬altijd¬ beter was dan luisteren naar gesnurk. Nou, je voelt 'm al aankomen: zelfs good-old Armstrong kon het gesnurk (volgens Ger door een zeer petiterige dame die je geen halfie had gegeven qua stemgeluid) niet overstemmen, hahahahaha.

    Onze koffers zijn gepakt en ik heb net nog al het papierwerk nog even nagekeken om zeker te maken dat ik niet ergens 3 nachten geboekt had terwijl we er 4 moesten hebben en vooralsnog lijkt alles honkiedorie.

    Vanaf morgen slapen we onder 'dezelfde' hemel :)

    Un besito van ons,
    be good, be cool :))))))
    Rins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 23218

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: