El tiempo muy bueno - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu El tiempo muy bueno - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rinus kreeft - WaarBenJij.nu

El tiempo muy bueno

Door: Rino langosta

Blijf op de hoogte en volg rinus

15 Mei 2014 | Nederland, Amsterdam

Gisteren de etappe van Laredo naar Guemes, 28 km met een zeer gevarieerd landschap,kleine dorpjes,stukken door de weilanden ,dan weer een groot stuk door een bos,t,is allemaal van een schoonheid dat is bijna niet uit te leggen.
De hele dag in de stralende zon gelopen ,tis hier zo een graadje of 20 en dat loopt erg lekker.
De hele dag vliegen er roofvogels boven mijn hoofd ,ik probeer steeds foto,s van ze te nemen maar de rotzakken zijn of te snel en dan weer te hoog,op een moment kom ik langs een weiland waar een boer zijn gras aan het keren is met een machine,doordat het gras omgewoeld wordt komen er allerlei beestjes te voorschijn, muizen en ander ongedierte,hier maken de roofvogels dankbaar gebruik van en ze komen in grote groepen aanvliegen,het lijkt wel een soort febo,om de beurt zie je ze landen en met iets in hun bek weer opvliegen(slimme beesten).
De aankomst in de alberque in Guemes was een bijzondere,ik had nog niet eerder meegemaakt dat ik ontvangen werd met een lekker glaasje drinken ,dit onderkomen is een heel bijzondere,de beheerder gaf voorhebt eten een soort van lezing ,dit was de universiteit van het leven vertelde hij en er kwam nog een heel verhaal maar dat ging zo snel dat ben ik vergeten.
In deze alberque konden 70 perregrinos slapen en eten ,alles was zeer goed geregeld en bovendien het was een donativo hetgeen wil zeggen dat je zelf mag uitmaken wat je wilt geven voor een overnachting met cena en desayuno,ik heb iets met kabouter plop en de beheerder leek op hem dus vond ik 20 euro een mooi bedrag.
Alweer erg vroeg op pad ,onderweg naar boo de pielagos een plaats van niks met een kerk, een kroeg en een supermarkt waar geen flikker te koop was,het leek wel het Oostblok van alles lag er 1stuks en het fruit liep vanzelf naar de kassa.
De route van vandaag ging eerst een uurtje over landweggetjes richting de kust en daarna over een pad dat op zo een 100meter boven het water liep,op een gegeven moment ben ik even gestopt om te lunchen en volop te genieten van het uitzicht.
Daarna met een bootje naar Santander waar ik op een terras 1 uur op een broodje met een bak koffie moest wachten,ik dacht al waarom duurt het toch zo lang,bleek die toko ongeveer 100 meter van het terras af te liggen,die serveerster versleet per dag twee paar schoenen om de bestellingen op zijn plek te krijgen.
Daarna nog 3 uur flink doorstappen om in boo de pielagos te komen dan kan ik er vandaag weer 32 km bijschrijven.
Morgen een makkie 19km en daar houdt ik me aan ,s,middags lekker even zwemmen in zee en dan zien ik het wel weer?
Jullie horen van me

  • 15 Mei 2014 - 22:16

    Marco Duivestein:

    Je gaat lekker Rinus,
    Mooi verhaal weer.
    Je weet het vogels zijn slimme beesten,vooral duiven. ;-) hahahah

    ciao bello.

  • 15 Mei 2014 - 23:23

    Terence:

    Elke avond je verhaal lezen is een avontuur op zich. Het is interessant om te zien ,nadat we eerst de film hadden gezien op de kazerne twee jaar geleden over deze tocht en dat je nu het ook daadwerkelijk aan het doen ben, is een bijzondere ervaring. Het is iets wat ik in de toekomst ook ga doen, als de tijd er rijp voor is en de gedachte om er 100% voor te gaan. Vooral omdat het totaal iets anders is, dan het normale leventje van routine. Ik denk dat met deze tocht je ook echt het gevoel zal krijgen, dat je echt leeft en wat het leven inhoud zoals het ontdekken van nieuwe plaatsen, mensen, culturen, eten, drinken, en de onderkomens waar je gaat slapen. Wat nog steeds leuk is om de lezen is, op wat voor een manier je sommige dingen verteld met je verhelderende mening :-) Het is ook duidelijk te lezen, dat je ook echt geniet van deze tocht en dat voral de omgeving zo mooi is.....uiteraard niet alle plaatsjes, maar dat hoort erbij. Omdat je de afgelopen dagen al verschillende soorten mensen en beesten ben tegengekomen, waar je op een of andere manier contact me had, is vandaag te lezen, dat je commentaar had op roofvogels, omdat ze niet samen met jou een "selfie" wilde maken.....ik begrijp wel waarom. Deze roofvogels zagen jou al aankomen en gingen express hoger vliegen om jou te pesten :-) Het zal mij niet verbazen, dat je morgen een grote haai gaat tegenkomen, wanneer je gaat zwemmen in zee en in discussie gaat met deze vis :-) Hier in Nederland gaat zoals altijd, alles z'n gangetje zoals credietcrisis, Hypotheekschulden, geldgraaiers, straattuig, linkse lullers en verhogingen :-) met andere woorden, je mist niets.

  • 15 Mei 2014 - 23:41

    Coby:

    Hey Rinus!
    T is net of we beetje meelopen met je door je verhalen!
    Leuk man!
    Wat heb jij met kabouter plop? :)
    Ik zeg dat wordt de kabouterdans doen als je terug bent.
    Blijf vooral je verhalen vertellen!! Ik geniet ervan.
    Wij genieten nu ook gelukkig van wat zon!
    Je moet de groeten van Joop hebben!
    Groet Coby

  • 16 Mei 2014 - 11:38

    Rinske Scholten:

    ..... als de Geniet-politie *) je betrapt krijg je levenslang! .....

    Heel veel plezier nog! Stay cool 8-)))))

    *) = een korps van special getrainde ("hoe groot is een ~te~ grote glimlach"; is de verdachte aan het huppelen?; zingt hij/zij het themanummer van Kabouter Plop?; ziet de verdachte "kleine mensjes" (al dan niet snackend bij FEBO) in dieren, etc. etc. etc.) agenten :)

  • 16 Mei 2014 - 12:00

    Jeroen:

    Hoi Rinus,

    Wat een mooie verhalen allemaal om te lezen en hiermee letterlijk een deel kunnen uitmaken van je geweldige tocht, zo te lezen blijf je bilspier heel :)

    Geniet van al het mooie om je heen!!

    Greetz
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

rinus

Ik ga op 30 april van start van uit het plaatsje Dax (frankrijk) om de camino te wandelen. Ik ga proberen om elke dag een stukje te schrijven om zo het thuisfront (familie/vrienden en kennissen)op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Maart 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 23199

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Camino 2

30 April 2013 - 10 Juni 2013

de camino

Landen bezocht: